על רקע פשיטת לוחמי צה"ל על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בשער האריות שבירושלים, המתיחות בבירה נמשכת.



גבר ואישה פלסטינים נעצרו היום (שני) לאחר שניסו לתקוף שוטרים ולוחמי מג"ב המוצבים בשער האריות, בו כאמור בוצע ביום שבת פיגוע דקירה וירי. השניים שנעצרו נלקחו לחקירה במרחב דוד.


במקביל לכך, במהלך הפרות סדר שהתקיימו במעלה הזיתים, כוח משטרה ומג״ב הדף רעולי פנים שהתפרעו. במהלך האירוע נעצר אחד מרעולי הפנים, פלסטיני כבן 17 מראס אל עמוד.

מפקד גדוד הבירה במג״ב ירושלים סנ״צ אלי תפילין, אמר כי "הלוחמים פועלים במסירות אל מול הפורעים ומונעים פגיעה בבתי היהודים ובאזרחים חפים מפשע. נמשיך בביצוע מעצרם של הפורעים במטרה להשיב את השקט והסדר בעיר".

מוקדם יותר במהלך הבוקר, יידוי אבנים בוצע לעבר כלי רכב של פלסטינים בכביש 21 סמוך לרמת שלמה שבצפון ירושלים. לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק לשלושה כלי רכב. בעקבות האירוע, יהודי בגיר תושב רמת שלמה, נעצר כחשוד במעשה והועבר לחקירה.

גם בגדה מורגשת המתיחות: במהלך הלילה נהרג בסמוך לטול כרם חזיפה סלימאן, צעיר פלסטיני כבן 18 שיידה אבנים והשתתף בהתפרעויות במקום. 
 
על פי דיווחים פלסטינים, הוא נורה בבטנו ונהרג ע"י כוח צה"ל. לקראת הלווייתו העלו כוחות צה"ל את קמת הכוננות להפרות סדר. 
 
כמו כן, הסהר האדום דיווח הבוקר על קרוב ל-400 פלסטינים שטופלו ביממה האחרונה על ידם באזור, רובם נפגעו משאיפת חומרים לפיזור הפגנות.

נתניהו: נאיץ הריסת בתי מחבלים

כזכור, בתום דיון ביטחוני שכינס אתמול נתניהו בעקבות גל הפיגועים האחרונים והמתיחות הביטחונית בירושלים, הכריז נתניהו על ביצוע שורה של צעדים. בין היתר הוחלט לבחון צורך בתגבור כוחות נוסף בגדה ובירושלים, להאיץ הליך הריסת בתים של מחבלים ולהפעיל מעצרים מנהליים לפורעים ולמסיתים בהר הבית.

וכאמור, בשעות הצהריים פשטו כוחות צה"ל על ביתו של מוהנד חלבי, המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים בו נרצחו הרב נחמיה לביא ז"ל ואהרן בנט ז"ל. פשיטה דומה כבר נערכה על הבית ואביו של המחבל נלקח לחקירה. הכוח בשטח ספג מטח אבנים מהפלסטינים בכפר, לא היו נפגעים.