הותר לפרסום הערב (שני) כי נעצרו חמשת המחבלים שרצחו בפיגוע ירי את בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל. המעצר התבצע כיממה אחרי ביצוע הפיגוע, זאת לאחר פעילות מהירה של השב"כ ומאמץ מודיעיני ומבצעי לאיתור המעורבים.

מעצר חבר החוליה שנפצע בידו
"המעצר התאפשר בזכות פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת לשב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ והודו במעורבותם בפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל", כך נמסר מהשב"כ.

במסגרת חקירת החוליה עולה עד כה כי המחבלים, אשר משתייכים לתנועת החמאס בשכם, מנתה חמישה פעילים אשר לכל אחד מהם תפקיד מוגדר - פעיל אחד פתח את ציר התנועה ובדק כי אין כוחות צבא באזור, ברכב המפגעים נסעו שלושה פעילים - נהג ושני מפגעים וכן נעצר מפקד החולייה שלא היה ברכב. כמו כן, נעצרו מספר חשודים נוספים כסייענים של החוליה.


חוליית חמאס החשודה ברצח איתם ונעמה הנקין ז"ל. מימין: סמיר זהיר אבראהים כוסא, יחיא מוחמד נאיף עבדאללה חג' חמד, ראע'ב מוחמד עליוי, זיד זיאד ג'מיל עאמר, וכרם לוטפי פתחי רזק
מפקד החוליה, ראע'ב אחמד מוחמד עליוי, מוכר היטב למערכת הביטחון, בעברו כלוא חמאס צבאי משכם, גייס את החוליה, הנחה אותם לממש פיגועים וסיפק להם את הנשקים.

בין חברי החוליה נעצר גם יחיא מוחמד נאיף עבדאללה חג' חמד, תושב שכם, גם הוא מוכר למערכת הביטחון כפעיל חמאס. נאיף עבדאללה היה מי שביצע את הירי בפיגוע ורצח את בני הזוג. בעברו הוא לקח חלק בפיגועים נוספים.

עוד חבר חוליה הוא סמיר זהיר אבראהים כוסא, תושב שכם, פעיל חמאס, לקח חלק בשלושת הפיגועים, ושימש כנהג בפיגוע הזה.

עוד מתברר בחקירה כי אחד המפגעים כרם לוטפי פתחי רזק, תושב שכם, פעיל חמאס - יצא לפיגוע כשהוא חמוש באקדח, ביצע בו ירי במהלך הפיגוע ותוך כדי נפגע מירי חברו במהלך ביצוע הפיגוע. ככל הנראה כתוצאה מכך החוליה ברחה מהזירה במטרה להביאו לבית החולים בשכם. חבר רביעי בחוליה הוא זיד זיאד ג'מיל עאמר, תושב שכם, פעיל חמאס, הוא אחראי בפיגוע לביצוע פתיחת ציר לחוליה לטובת הפיגוע.פיגוע מתוכנן היטב

חברי החוליה מסרו בחקירתם כי בערב ביצעו שניים מחברי החוליה נסיעה בציר בו מומש הפיגוע ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן  אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר. עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי', יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של  משפחת הנקין וביצעה לעברם ירי.

לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד, לעבר יושבי הרכב תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, ואקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח. "אקדח זה נתפס על ידי כוחותינו" נמסר מהשב"כ.

לאחר שנפצע חברי החוליה נמלטו מהמקום אל העיר שכם. בנוסף מסרו חברי החוליה כי היו מעורבים בשבועות האחרונים בשני פיגועי ירי ללא נפגעים. בפיגוע לעבר רכב ישראלי בסמוך לכניסה לקדומים (ליד צומת ג'ית שבשומרון) בסוף אוגוסט. פיגוע בו נפגע רכבו של רונן אדרי, תושב שבי שומרון, ממספר קליעים. למרבה המזל לא היו באירוע זה נפגעים בנפש. פיגוע נוסף שביצעה החוליה אף הוא באזור ופרטיו טרם הותרו לפרסום. מהשב"כ נמסר כי חקירתם של חברי החוליה בעיצומה.