בשל המחאה שהתעוררה עם הכרזת צה”ל על ביטול תוכנית “בגרות ללוחמים”, הוחלט על הקמתה של תוכנית חלופית ומשופרת שתסייע לחיילים להשלים בגרויות.



"בגרות ללוחמים" נחשבה בעבר לתוכנית הדגל של צה"ל במאבק בפערים החברתיים, ואפשרה ללוחמים ולתומכי לחימה שהחלו את שירותם הצבאי כשחסרים להם ציוני בגרות בשלושה מקצועות או פחות להוציא תעודת בגרות. אלא שלפני כמה חודשים הופסק המיזם והפסקתו גררה מחאה בקרב החיילים.



בצל המחאה הזו, ובשל העובדה כי קוצר שירותם הצבאי של המשרתים בצה"ל, הבינו בצבא כי התוכנית הכרחית לחיילים רבים והחליטו להחזירה במתכונת משופרת שתתחיל באופן רשמי השבוע.



"בתוכנית הקודמת הוכשרו החיילים בתנאי פנימייה לאורך כמה חודשים לקראת בחינות הבגרות", מסבירה גורמת באגף כוח אדם בצה"ל, "כיום, בעקבות שיתוף הפעולה עם הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים, החיילים ילמדו ב־12 מכללות ברחבי הארץ וקרוב לביתם, במימון מלא ולא על חשבון הפיקדון האישי".



בגלל קיצור השירות, יתחילו הלוחמים ללמוד כחודשיים לפני השחרור, ואת יתר הלימודים ישלימו עם השחרור כאזרחים. "הלימודים יתקיימו במתכונת פתוחה ויחלו השבוע", מסבירים באכ"א, "יתר על כן, חייל שזכאי לסיוע כלכלי וימשיך בתוכנית לאחר שחרורו, יזכה לתמיכה מהקרן לטובת תקופת הלימודים".