"הוא היה עם רובה ותפס אותי מהחולצה, ראיתי את הסוף שלי", כך תיארה ליאת אוחנה את רגעי האימה בהם נכנס מחבל לביתה בקרית גת, לאחר שחטף את נשקו של חייל היום (רביעי) בתחנת אוטובוס בעיר.



"באתי להיכנס לבית עם קניות, נכנסתי ובדיוק כשבאתי לסגור את הדלת הוא פתח לי במכה את הדלת", סיפרה אוחנה כיצד הפתיע אותה המחבל.



השתלטות השוטרים על המחבל בקרית גת

לדברי אוחנה, המחבל ניסה לחפש סכין בביתה כדי לדקור אותה ואת אמה שהיתה עמה. "הוא נכנס למטבח, הוציא סכין, וכנראה שלא מצא סכין טובה". מיד עם כניסתו לבית ברחו אוחנה ואמה. "רצנו וצרחנו את החיים שלנו", אמרה אוחנה והוסיפה כי שתיהן נמלטו לביתו של השכן.



לדבריה המחבל לא ניסה לירות עליה ועל אמה: "הוא רצה רק לדקור, אולי לא היתה לו מחסנית". לפני שפרץ לדירתה של אוחנה ירד החשוד מאוטובוס בקריית גת, הבחין בחייל וחטף את נשקו.



החייל התעמת עם החשוד ותוך כדי כך נדקר בראשו ונפצע באורח קל. החשוד המשיך במנוסה עם נשקו של החייל אל עבר בניין מגורים, כששוטרי תחנת קריית גת של המחוז הדרומי הגיעו למקום תוך דקות ספורות וחתרו למגע עם החשוד, תוך שזה ככל הנראה יורה לכיוונם.



השוטרים השיבו בירי לעברו והוא חוסל, כאשר פרט לחייל, שנפצע כאמור באורח קל, אין נפגעים לכוחותינו.



הלוחמים שנטרלו את המחבל: "חתרנו למגע וסרקנו את המבנה"



אזרח שנכח באוטובוס עליו היה המחבל התקשר למוקד 100 של המשטרה וסיפר על המתרחש: "יש פה מישהו באוטובוס שניסה לחטוף לחייל נשק", אמר הגבר למוקדנית.



"ישבנו באוטובוס של מטרופולין בקו 369, ופתאום היה מאבק מאחורה וראינו ערבי עם חייל רבים. כולם רצו החוצה, הוא חטף את הנשק, כיוון עלינו אבל לא הצליח לירות", סיפר העד שהתקשר למוקד 100.



"הוא כיוון לעברנו את הנשק ואז נטרלנו אותו", כך מספרים לוחמי יחידת מתפ״א אשר ירו במחבל שהתבצר עם הנשק בדירה בקרית גת.



"סיימנו פעילות מבצעית וכשהיינו בדרך הביתה באזור קרית גת, הבנו שיש אירוע חריג. הבנו שמחבל עלה למבנה המגורים עם נשק שחטף מחייל. חתרנו למגע וסרקנו את המבנה קומה קומה עד לקומה השלישית", סיפר אחד הלוחמים.



"זיהיתי דלת פתוחה מעט עם ראש שמציץ החוצה. שאלתי אותו מי אתה והוא ענה לי במבטא כבד: 'עופו מפה'. לוחם נוסף שהיה עמנו זיהה כי יש לו נשק", סיפר הלוחם.



הלוחם סיפר על רגעי העימות עם המחבל והוסיף כי "החשוד סגר את הדלת ואז רצתי בנחישות במדרגות ונעמדתי מול הדלת עם הקנה מופנה לעברה. לאחר מספר שניות, אותו חשוד פתח את הדלת הפנה אלי את הנשק, הרגשתי סכנה ממשית לחיי וביצעתי ירי מדויק לעברו עד לנטרולו".



בתוך כך מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, אמר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית, מען, במסר לתושבים: "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה בגדה אך תגיב בכוח כנגד מי שפועל לדרדר האזור לאלימות".



מרדכי הבהיר כי ישראל אינה מעוניינת לשנות הסטאטוס קוו בהר הבית ולדבריו לאחר החגים יחזור המצב לקדמותו בהר.



הבוקר: שני נסיונות פיגוע



מוקדם יותר התרחשו שני ניסיונות פיגוע. כזכור, הבוקר התרחש בבית סאחור שליד בית לחם ניסיון לינץ' שהסתיים בשני פצועים קל בלבד. האירוע החל לאחר שתושבת תקוע נקלעה לחסם אבנים בצומת בית סחור, אשר לווה בהתפרעות של ערבים באזור. על פי הנהגת, רגמו המתפרעים את רכבה באבנים ופצעו אותה באורח קל.



האישה נפגעה בפניה ובראשה, כאשר אחד המתפרעים במקום ניסה לפתוח את הדלת של הרכב שלה. הנהגת הצליחה להיחלץ מהמקום בסופו של דבר, וכאשר הגיעה אל שער היישוב, פונתה משם במצב קל לטיפול רפואי בירושלים. היא סיפרה כי הותקפה בבעיטות בכל חלקי גופה, בבית החולים שערי צדק בירושלים אישרו את טענותיה.



המתפרעים לא עצרו ותקפו כשישה רכבים נוספים, בתקיפה זאת נפצע עוד אזרח ישראלי באורח קל, גם הוא טופל ופונה להדסה עין כרם לטיפול רפואי.




תושבת תקוע שנפצעה לאחר יידוי אבנים. צילום: דוברות מועצת תקוע


הנהגת עצמה סיפרה לאחר האירוע: "נסעתי לכיוון ירושלים, הגעתי לאזור בית סאחור, ראיתי משהו כמו 30 איש שיוצרים מחסום אנושי על הכביש. הבנתי שהם הולכים לזרוק עליי אבנים ממש גדולות, ראיתי שאחת מהן עומדת לפגוע בשמשה, התכופפתי וראיתי שהשמשה לא נשברה.



הבוקר נפצע אדם כבן 36 באורח בינוני בפיגוע דקירה שאירע בויה דולורוזה, קרוב לרחוב הגיא שבשער האריות, מקום הסמוך לפיגוע דקירה הקטלני שאירע רק ביום שבת האחרון.



מחבלת פלסטינית בת 18 הגיעה למקום כשהיא מצוידת בסכין וניסתה לפגוע בעוברי אורח. אחד מהנדקרים, אשר נשא נשק, הצליח לדרוך אותו, ירה ופגע במחבלת, שככל הנראה הגיעה מאחוריו ודקרה אותו בפלג הגוף העליון.



כוח משטרה ולוחמי מג״ב שהבחינו במחבלת הפצועה שהממשיכה בריצה, זינקו לעברה, השתלטו עליה ונטרלו אותה. הפצוע שנדקר פונה ע״י מד״א במצב קל-בינוני לבית החולים עין כרם והמחבלת פונתה במצב קשה.