פיגוע דקירה התרחש הערב (חמישי) ברחוב ארלוזרוב בעפולה. חייל בן 21 נדקר ונפצע באורח בינוני-קשה, המחבל הדוקר נתפס.



החייל פונה לבית החולים העמק במצב בינוני-קשה ובהכרה מלאה, לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. תחנת מד"א עפולה וצוותים של מד"א שהגיעו איתרו צעיר שנדקר שלוש פעמים בחזה. הפצוע טופל על ידי פאראמדיקים בשטח להועבר לחדר הלם בבית החולים.



המפגע נתפס על ידי ההמון שדלק אחריו עם תחילת האירוע. כוחות תחנת עפולה שהגיעו לזירה עצרו חשוד דובר ערבית שנתפס על ידי אזרחים במקום.



כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום בלמו את ההמון שניסה לפגוע בחשוד ואיתרו סכין בזירה. השוטרים הרחיקו המתקהלים והחשוד הובל לתחנת המשטרה.



החשוד בדקירה, תושב השטחים בן 20 נלכד על ידי אזרחים. שוטרים שהגיעו למקום נאלצו להשתמש בתרסיס פלפל לשם פיזור ההמון, שוטר אחד פונה לטיפול רפואי מהזירה לאחר שנחבל מאבן.



משב"כ נמסר כי המפגע שביצע את פיגוע הדקירה הוא טארק עבד אלפתאח יחיא, בן 20, רווק, תושב ג׳נין, ללא עבר ביטחוני.



בתוך כך בעפולה זועמים על המשטרה שמנעה מהם לפגוע במחבל. אחרי האירוע נשמעו צעקות והתפתחו עימותים בין שוטרים לתושבי העיר.

יעקב תושב המקום אמר: "בושה של משטרה. במקום שידפקו לו כדור בראש הם עוצרים אותו ומרחיקים אותנו. מי שבא לרצוח פה חיילים לא צריך לצאת חי".

חנה דהאן תושבת עפולה אמרה הערב: "אני פוחדת. הגענו למצב שאי אפשר לצאת מהבית. אתה לא יודע מאיפה יבוא המחבל. זה סיוט, זו בושה של מדינה".


זירת הפיגוע בעפולה. צילום: נועם אמיר



מיקי פישלר, פארמדיק מתנדב איחוד הצלה סיפר: "מדובר בצעיר שנדקר על ידי מחבל בפלג גופו העליון. יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצעי דקירה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים העמק הסמוך".



"כוחות הביטחון פעלו לנטרל את המחבל ולמנוע ממנו לדקור אזרחים נוספים. בזירה טופלו מספר נפגעים קל כתוצאה מהתזת גז מדמיע ונפגעי חרדה", הוסיף פישלר. 



"לא הופתענו, נערכנו לאירוע"



ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, הגיב הערב לזעמם של התושבים ואמר: "לא הופתענו, נערכנו כבר ביומיים האחרונים בעקבות מה שקרה ברחבי הארץ".



"אנחנו מקווים שלא נחווה עוד פיגועים כאלה ושהעסק יירגע", אמר ראש העיר שהוסיף כי "זה קרה בתל אביב, בקרית גת וגם בעפולה. אנחנו מנסים למנוע פיגועים כמו כל מקום אחר במדינה".



בפנייה לתושבים הכעוסים אמר מירון כי בעקבות האירוע יבוצעו שינויים באבטחת מוסדות החינוך בעיר. "קיבלנו החלטה שכבר ממחר נתגבר את מוסדות האבטחה עד סיום הלימודים", אמר ראש העיר. 



בתוך כך שני חשודים אותרו הערב באשקלון כשברשותם סכין. דיווח שהגיע למוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי התריע על חשודים המסתובבים באזור מתחם סילבר בעיר אשקלון.



כוחות סיור של משטרת אשקלון ממרחב לכיש איתרו שני חשודים לאחר סריקות באזור ובבדיקה שערכו על גופם, מצאו השוטרים סכין.



גל הטרור ממשיך



האירוע מצטרף לשורה של פיגועי דקירה שהתרחשו במהלך היום. כזכור מוקדם יותר פלסטיני דקר צעיר בן 25 בקרית ארבע. הצעיר נדקר בגבו ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים בירושלים. המחבל עצמו נמלט מהמקום, כאשר כוחות גדולים דולקים אחריו.



חמישה בני אדם נדקרו על ידי צעיר ערבי סמוך לצומת בגין בתל אביב. חייל חיל האוויר נטרל את המחבל. לבית החולים איכילוב פונו חמישה נפגעים באורח קל, בהם: שלוש נשים וגבר, מהם: אישה כבת 60, גבר ואישה כבני 40, צעירה כבת 20 ונפגעת חרדה. כל הפצועים פונו בהכרה מלאה כשהם סובלים מחתכים בפלג גופם העליון.



פיגוע דקירה התרחש הבוקר באזור הרכבת הקלה בירושלים. תלמיד ישיבה בן 25, נפל קורבן לניסיון התקיפה של המחבל. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק.



אדם נוסף נפצע באורח קל לאחר שהתעמת עם המחבל. על פי תחקור ראשוני של האירוע, במנוסתו הוא נתקל במאבטח של הרכבת הקלה, תקף אותו וניסה לחטוף את נשקו. המאבטח נאבק בו והוא נמלט. המחבל עצמו לא נפגע ונלקח על ידי כוחות הביטחון.