לאחר יום קשה, בו אירעו ארבעה פיגועי דקירה, בהם אחד בירושלים, ותקריות אלימות בין פלסטינים לכוחות הביטחון, נערכת משטרת ירושלים לתפילות יום שישי של המוסלמים בהר הבית.



המשטרה הודיעה כי גם היום יהיו הגבלות על כניסת מפללים למתחם ההר, וגברים בני פחות מ-50 לא יורשו להגיע אליו. נשים בכל גיל יוכלו להגיע להר ולהתפלל ההחלטה בנושא התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה בעקבות גל אירועי הטרור.



דובר המשטרה מיקי רוזנפלד, אמר כי הוצבו נקודות בדיקה נוספות וגלאי מתכות ברחבי העיר העתיקה והשוטרים ימשיכו להשגיח מקרוב על השכונות הערביות.



המתיחות בהר התגברה מוקדם יותר השבוע, כשראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למנוע עליית שרי וחברי כנסת להר על מנת למנוע את הסלמת האירועים. למרות זאת, החליטו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לאתגר את עמדתו של נתניהו והם הודיעו כי יגיעו ביום ראשון להר וינסו להיכנס למתחם המסגדים.



ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי "אין מנדט לנתניהו למנוע ממוסלמים לרבות חברי כנסת להיכנס לאל-אקצא. אם תימנע כניסתנו כל העולם יראה כי זה שינוי בסטטוס קוו ופגיעה בחופש פולחן. אנחנו בעלי הבית ולא גורם זר". ח"כ ג'מאל זחאלקה ניסה אתמול להיכנס להר, אולם השוטרים במקום מנעו זאת ממנו. 



בפיגועים אתמול נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים קשה ואחד באורח בינוני. המחבל ביצע את הפיגוע בתל אביב חוסל על ידי חייל. המחבלים בירושלים ובעפולה נתפסו ואילו המפגע שדקר את מאיר פבלובסקי בקרית ארבע נמלט וכוחות הביטחון מנהלים אחריו מצוד.