צה"ל תקף לפנות בוקר (ראשון) ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה שבוצע אמש לעבר שטח מדינת ישראל.



מדובר צה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר בשני אתרים לייצור אמצעי לחימה השייכים לארגון חמאס בצפון רצועת עזה. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע לעבר דרום הארץ ביום שבת.



בצה"ל הטילו את האחריות על הירי על אגרון חמאס והוסיפו כי "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".



על פי דיווח פלסטיני, אישה פלסטינית ובתה נהרגו לפנות בוקר בתקיפות צה"ל ברצועת עזה.



עדי ראייה סיפרו כי פיצוץ גדול שאירע באתר השייך לחמאס הביא להתמוטטות בית הסמוך אליו, בו לנו באותה עת דיירי הבית, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.



דובר משרד הבריאות בעזה אמר כי בהתקפה נהרגה אישה בת 30 שהיתה בהריון ובתה בת השלוש. עוד הוא הוסיף כי נער בן 15 וגבר נוסף נפצעו.



כזכור, אמש נורתה רקטה לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון. אזעקה נשמעה ביישובים אשקלון, נתיב העשרה, יד מרדכי וזיקים. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



ביום ראשון, בערב החג, נפלה רקטה הלילה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. ביישובים נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה.



כמה דקות לפני האזעקה הפלסטינים דיווחו על שיגור כושל נוסף של רקטה, שעל פי דיווחים היא נפלה בשטח הרצועה. מדובר בשני שיגורים שלפחות אחד מהם כשל. כוחות הביטחון ביצעו סריקות ומצאו את הרקטה ליד גדר המערכת.



בחודש שעבר נורו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון. בשתי הפעמים מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטות.