בעוד במערכת הביטחון טוענים כי הפיגוע שבוצע הבוקר (ראשון) סמוך למעלה אדומים, היה עלול לגרום נזק הרבה יותר גדול, לאחר שברכב נמצאו בלוני גז שהיו אמורים להתפוצץ יחד עם המטען, על פי הפלסטיניים, עדי ראייה שהיו במקום מכחישים את הטענה כי האישה שנהגה ברכב, ניסתה לבצע פיגוע.



הדברים באים בתגובה לטענה כי ברכב נמצאו בלוני גז, שעל פי החשד היו אמורים להתפוצץ עם פיצוץ המטען.



בשיחה עם סוכנות הידיעות מען, טענו העדים כי מדובר בסך הכל בקצר חשמלי שהיה ברכב וגרם לפיצוץ כרית האוויר ברכב, מה שהכניס את האישה, אסראא ג׳עאביס, בת 31, מא-טור, להלם.



עוד טענו עדי הראייה, כי התקרית אירעה במרחק 300 מטרים מהם וגרמה לשריפה ברכב ואז האישה החלה לצעוק מרוב פחד. אחד מעדי הראייה סיפר עוד כי האבקה הלבנה שרואים בתמונות היא תוצאה של פיצוץ כרית האוויר והתפזרות החומר שהיה בה.



הוא הוסיף כי ניידת של המשטרה הגיעה למקום ומנעה מהאישה לעזוב בטענה כי היא ניסתה לפוצץ את המטען כשהיא צועקת 'אללה אכבר', וסגרו את הכביש.



בצד הישראלי לא ממש משתכנעים מהדיווח הפלסטיני. גורם ביטחוני הביע לאחר הפיגוע חשש כי ייתכן שיהיו ניסיונות נוספים לפגע באמצעות מטען. עם זאת, לדברי הגורם לא נראה שמדובר בחוליה מסודרת. "המטען היה קטן ולא מקצועי. לצד זה המחבלת לא הייתה מאומנת", הוא הסביר. מחקירת הפיגוע עולה כי ברכב היו בלוני גז שהיו אמורים להתפוצץ עם הפעלת המטען ולגרום לנזק הרבה יותר גדול.



לטענתו, אחת הסיבות לתפיסתה של המחבלת הייתה העובדה כי היא נסעה בנתיב התחבורה הציבורית. היא כן נשלחה לבצע את הפיגוע והוכן לה מטען, אולם לפי רמת הביצוע זה לא נראה כמו חוליה מאורגנת ומאומנת". 



עוד אמר הגורם, כי כיוון החקירה המרכזי הוא חמאס, מאחר ושליחת מחבלים יותר מתאימה לו, אולם שום כיוון לא נפסל.