בסקירה בטחונית שהעביר בכיר בשב"כ לשרי הממשלה היום (ראשון) אמר נציג השב"כ כי התנועה האסלאמית וחמאס הם הגורמים המרכזיים שמאחורי ההסתה לגל האלימות הנוכחי והוסיף כי "אלה תנועות ששוללות את קיומה של מדינת ישראל". בסקירה נאמר כי בעוד שאבו מאזן אינו מניע טרור ואף מנחה את מנגנוני הביטחון שלו למנוע אותו ככל האפשר, עדיין בכירים ברש"פ ובפת"ח שותפים למסע ההסתה ולהתססה שמלבה את האלימות.

בסקירה נמסר עוד כי מרבית המפגעים הם בודדים ולא שייכים לתשתיות טרור ממוסדות.
 
עוד סקרו בממשלה שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נציג השב"כ, מ"מ מפכ"ל המשטרה בנצי סאו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.  הסוקרים התייחסו גם לאמצעים שננקטו בתחומים השונים כדי להתמודד עם גל הטרור.


ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין שאפשר לראות כי "לשינוי המדיניות שהובלנו יש תוצאות בשטח". "אנו פועלים לשינוי המדיניות בכל התחומים: המבצעי, המשפטי ועוד, תוך מתן גיבוי מלא לשוטרי משטרת ישראל וחיילי צה"ל שעושים עבודה מצוינת בהגנה על אזרחי ישראל", אמר נתניהו.
בסקירת מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו ציין כי הצעדים שהקבינט בהובלת רה"מ אישר למשטרה יש אפקטיביות רבה בטיפול באירועים. "השימוש ברובי הרוגר (0.22) במהלך ההתפרעויות מפחית באופן משמעותי את העוצמות ומשך ההתפרעויות, ובמרבית המקרים מפסיק אותן לגמרי", אמר סאו.

 "חידוד הוראות הפתיחה באש מאפשר למשטרה לפעול באופן נחוש ומיידי הרבה יותר מבעבר במקרים בהם קיימת סכנת חיים לשוטרים או לאזרחים", הוסיף ממלא מקום מפכ"ל המשטרה והוסיף כי "המשטרה הצליחה לצמצם באופן משמעותי את החיכוך בין מתפרעים לאזרחים וכעת עיקר המפגש הוא בין מתפרעים לשוטרים".

עוד נמסר כי בהתאם להנחיית רה"מ, מושם דגש מיוחד על מניעת הפרות סדר והתפרעויות על הצירים ובצמתים המרכזיים במטרה לאפשר את המשך שגרת החיים.