פיגוע דריסה ודקירה סמוך לגן שמואל: מחבל דרס ופצע הערב (ראשון) חיילת 19 באורח קשה וחייל 20 באורח בינוני.



לאחר מכן, הוא יצא ודקר אותם ושניים נוספים - בן 45 ובת 14 שנפצעו באורח קל-בינוני, בתחנת אוטובוס הסמוכה למרכז המסחרי במקום.



המחבל, אשר נוטרל ונתפס על ידי שוטרי תחנת חדרה, הוא צעיר ערבי ישראלי בעל תעודת זהות כחולה. תחילה עלה החשש כי סייען למחבל שהגיע לזירה לקח את נשקו של אחד הפצועים ונמלט, אך החשש הוסר והנשק נמצא בזירה.


סגן מפקד המחוז הצפוני ג'אמל חכרוש אמר בתדריך כי "מחקירה ראשונית של האירוע מדובר במפגע שהגיע ודרס, ירד מהרכב שלף סכין ודקר ארבעה אזרחים שהועברו לטיפול". עוד הוסיף חכרוש כי "המפגע, תושב הארץ בגיל 20, נתפס על ידי אזרחים ושוטרים שגילו ערנות ונחיצות. אנחנו לוקחים בחשבון כל תרחיש והחקירה בתחילתה".


זירת פיגוע הדקירה, ליד גן שמואל. צילום: מד"א

פאראמדיק מד"א חאלד מורעי וחובש רפואת חירום במד"א יהודה חיים שהגיעו למקום וטיפלו בפצועה קשה סיפרו: "כשהגענו לזירה ראינו בתעלה בצד הדרך צעירה כבת 19 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, חבישות ונוזלים ופינינו אותה במהירות לבי"ח. גבר כבן 45 שנפצע קל בידו קיבל טיפול רפואי בזירה ופונה גם הוא לבית החולים."

טוביה בינקוביץ מתנדב איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעירה ששכבה בתעלה בצד הכביש כשהיא סובלת מדקירות בפלג גופה העליון ובהכרה מלאה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים. עוברי אורח סיפרו כי נפגעים נוספים התפנו באופן עצמאי לבית החולים".


המחבל שנלכד מגן שמואל


הבוקר: שוטר נפצע קל בפיצוץ מכונית תופת

עוד היום, שוטר כבן 45 נפצע קל, כשמחבלת פוצצה הבוקר מטען שהיה בתוך רכבה. שוטר תנועה מתחנת מעלה אדומים הבחין ברכב חשוד הנהוג בידי נהגת בכביש 437, הכביש בין מעלה אדומים למחסום אזעיים. הוא סימן לה לעצור לבדיקה כשראה שהיא נראית לחוצה. כשהלך לבדוק את הרכב והתקרב אליה, הנהגת החשודה צעקה ''אללה אכבר'' ופוצצה מטען. 
 
חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום לשוטר - מצבו קל עם כוויות בפלג גופו העליון, נהגת הרכב במצב קשה, עם כוויות בכל חלקי גופה. הנהגת פונתה לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים והיא מונשמת ומורדמת ותועבר ליחידה לטיפול נמרץ.

בתוך כך, נפצעו שני גברים באורח קל מיידוי אבנים, בכביש 60 בסמוך לכרמי צור ביהודה ובמחסום אל זעים. בכביש 60, חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבית החולים שערי צדק בירושלים גבר בן 30 במצב קל עם חבלה בגפיים. במחסום אל זעים, חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבית החולים הדסה מאבטח בן 25 במצב קל עם חבלה קלה בפנים.