בדיוק כמו בתקופת "שובו אחים" ו"צוק איתן", היום (שני) הגיע לשיא רצף שמועות ודיווחים כוזבים על אירועים ביטחוניים שהתבררו כלא נכונים. 
על פי נתונים של משטרת ישראל, בכל יום מגיעים למוקדי המשטרה בכל הארץ מאות שיחות על פיגועי דקירה ודריסה שלא היו. במוקד נאלצים לענות לכלל השיחות ולהקפיץ כוחות כולל אזהרות ודרישה להתמגן. 
"יש דיווח על פיגוע ירי בבנק פועלים בקריית גת", נשמע לדוגמא היום דיווח משטרתי שרץ בקבוצות הווטסאפ. "כל הכוחות  להתמגן ולגלות ערנות" מדגישה המוקדנית. קבוצות הוואטסאפ מדווחות בלי הכרה והאפליקציות מקפיצות דיווחי פוש. בתוך דקות יוצאות ההכחשות. 

השיא: שמועה על מנהרת טרור שנחפרה לשטח ישראל 

בתקופת שובו אחים נפוצו שמועות כאלה בלי סוף שאילצו את דובר צה"ל לפרסם הכחשות. אתמול הגיע תורה של המשטרה. "אנו שבים ומדגישים כי לצד הצורך לעדכן באופן מיידי ככל האפשר את הציבור, יש לנהוג באחריות ולהמתין לדיווחים רשמיים ומבוססים של חטיבת דובר המשטרה" התחנן הדובר בפני העיתונאים. 
 

הרשת סוערת משמועות, גם התקשורת. צילום מסך
 
כל אירוע חיכוך ולו הקטן ביותר שהתרחש בארץ הפך מיד לדיווח ראשוני ברשת על פיגוע חבלני. השיא היה שמועה שהסתובבה ברשת לפיה צה"ל חשף על גבול הרצועה מנהרת טרור שנחפרה לשטח ישראל ובה אמצעי לחימה רבים. 
מפיצי השמועה טרחו לבשר כי קיים צו איסור פרסום לאירוע. לצד זאת תמונות שרצו בוואטסאפ ובהן נראה חילוץ מוסק של תאונת דרכים בה נפצעו שני אנשי ביטחון, התערבבו לדיווח מהדרום ויצרו אירוע חדש.
 "אחר הצהריים תתקיים מסיבת עיתונאים על אירוע ביטחוני בדרום" הופץ ברשת, דבר שבצה"ל ובשאר מערכות הביטחון לא הכירו. האירוע המדובר התברר כחילוץ של שני פצועים קל ובינוני בתאונת דרכים סמוך להר ברכה.