לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני אישר הלילה את תגבור הכוחות בירושלים ובקו התפר, בצה"ל נערכים היום (רביעי) להעברת שש פלוגות שעיקרן לוחמי מעברים של המשטרה הצבאית ועוד לוחמים הנמצאים בקורסים. 

כחלק מהערכות המשטרה לקראת הפעלת "כתר נושם" על השכונות המזרחיות בירושלים חלק מהשכונות נחסמו לתנועה ובחלק מהכניסות לשכונות הוצבו שוטרים ומאבטחים. המטרה שעד סוף היום הכניסות כבר יתוגברו בנוכחות צבאית ומשטרתית.

במסגרת פריסת הכוחות בשכונות הוצבו היום בטונדות בכניסה לראס אל עמוד. המטרה ליצור נתיב שיש עליו שליטה בדומה למעבר ושחיילים יוכלו להיות ממוגנים.

בטונדות בראס אל עמוד. צילום: נועם אמיר
 

לצד זה, התושבים בשכונת ג'אבל מוכבר זועמים על ההחלטה לכתר את השכונה שלהם. כתבנו סייר הבוקר בשכונה ונפגש עם התושבים. אחד מהם, סעיד עדנן סיפר "זה לא יחזיק מעמד. אי אפשר להעניש אותנו עונש קולקטיבי, לסגור 300 אלף בני אדם במחסומים זה אפרטהייד".
"אתם עושים לנו מה שעשו לכם בשואה", אמר עדנן והוסיף שההחלטה להציב מחסומים בשכונות "לא חוקית וצריך לקחת אותה לבג"ץ. אי אפשר להטיל סגר צבאי על שכונה בגלל שישה עשבים שוטים".
במערכת הביטחון אומרים "ההחלטות הסופיות על היכן ואיך יוצבו הלוחמים, החלטות אלו יתקבלו בהמשך היום והן כעת מגובשות". ההחלטה באה בהמשך להחלטת הקבינט המדיני בטחוני שהחליט להסמיך את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון.