שעתיים לאחר שסוכל פיגוע דקירה בשער שכם, בוצע הערב (רביעי) פיגוע דקירה נוסף בתחנה המרכזית בירושלים.



אישה כבת 70 נדקרה בפלג גופה העליון והיא הוגדרה תחילה במצב בינוני-קשה, המחבל נוטרל. מבית החולים נמסר לאחר הטיפול בה כי הפציעה שלה לא עמוקה ומצבה הפך להיות יציב, וכי לא נשקפת סכנה לחייה. 

פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים


ניסיון הדקירה אירע בכניסה לתחנה המרכזית, הפלסטיני שניגש לדקור את האישה נורה בעת מעשה על ידי כוחות ביטחון. האישה שנדקרה פונתה לבית החולים שערי צדק ובמקום טופלו מספר נפגעי חרדה.

זירת הפיגוע בירושלים


לאחר שדקר את האישה, ניסה המחבל לעלות לאוטובוס אגד. הנהג שהבחין בו פתח את הדלת על מנת להגן על האישה, לאחר שהיא נכנסה הוא סגר את הדלתות ובכך מנע את כניסת המחבל לאוטובוס ופגיעות נוספות.



שוטר יס״מ שהגיע למקום הבחין במחבל, ביצע ירי מדויק ונטרל אותו. תחילה היה חשד כי בזירה נמצא מחבל נוסף ובוצעו סריקות לאתרו בתחנה המרכזית עצמה, אך החשש הוסר לאחר מכן. 



אחמד שעאבן (23) תושב ראס אל עמוד הוא המחבל שביצע את הפיגוע. שעבאן היה כלוא בישראל בין השנים 2012-2015 בגין פעילות טרור עממי.




זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א


מתנדב מד"א ד"ר יוני אלשטין שהיה במקום סיפר: "בתוך האוטובוס במושב סמוך לנהג ישבה אישה בהכרה מלאה כשהיא וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה".



פאראמדיק מד"א עמנואל שטרן שפינה את הפצועה סיפר: "יחד עם רופא מתנדב שלנו הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, פינינו אותה בדחיפות לבית החולים ובדרך היא הייתה עירנית ותקשרה איתנו".



ניסיון הפיגוע שסוכל 



כשעתיים קודם לכן, התרחש ניסיון פיגוע בשער שכם בעיר, אשר נוטרל במהירות על ידי כוחות הביטחון שמסביב. כוח של שוטרי מג״ב הבחין בצעיר יושב בסמוך לשער שכם, כשהוא לבוש בבגדי צבא מנומרים. הצעיר נראה לחוץ והעלה את חשדם, הם ניגשו לבדוק אותו תוך שהם שומרים מרחק ביטחון.



עם הגיעם אליו, שלף סכין וזינק לעברם בנסיון לדקור אותם, השוטרים הגיבו מיד וביצעו ירי לעברו, המחבל המשיך לרוץ לעבר כוח שוטרים שהיה בשער שכם כשהסכין בידו. השוטרים זיהו אותו עם הסכין, ביצעו ירי מדוייק לעברו ונטרלו אותו.



כוחות רבים הגיעו לשטח והרחיקו סקרנים מהאזור מחשש כי היה על המחבל מטען, חשש שהוסר מאוחר יותר. צחי כהן, כתב ערוץ הכנסת, שהיה במקום סיפר: "הגענו למקום 15 שניות לפני הניסיון לפגע וראינו מה היה אחרי. האזור הזה מלא כוחות. התגובה היתה מאוד מהירה, תוך דקות האירוע הסתיים".