עשרות פלסטינים הגיעו היום (שישי) לגדר הגבול ברצועת עזה והחלו בהפרות סדר. כוח צה"ל נמצא במקום בכוננות גבוהה.

ירי מנשק קל נורה לעבר הכוח במקום, לא היו נפגעים, נזק נגרם לאחד מרכבי ההנדסה של הכוחות. 

חמאס המשיך גם הלילה להסית את צעירי עזה לצאת ולפגע בגדר הגבול עם ישראל. זירת כיסופים הפכה למוקד לפורענות והחמאס כיוון את הפלסטינים בעזה לקיים התפרעויות מיד לאחר התפילות במסגדים.



במערכת הביטחון שחששו מפני הפרות הסדר הודו השבוע כי הגדר הנוכחית לא תעמוד בפרץ המוני שכזה ולכן הוחלט לתגבר את הגזרה בשני גדודים של לוחמי חטיבת גולני שיעבדו עם לוחמים מחטיבת הצנחנים שתופסים קו בגזרה.



ההוראה מלמעלה היא להכיל את האירוע ולא להגיע למצב של ירי חי במתפרעים ולשם כך יציבו בצה"ל צלפים שיכוונו לפלג גוף תחתון אם יהיה ניסיון לחצות את הגבול לישראל ולעבר היישובים.



גם תושבי הדרום קיבלו הודעה על חשש כזה והתבקשו לגלות ערנות מוגברת. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון נפגש עם ראשי הרשויות ואמר להם "יש פה מתיחות ובעיקר אירועים סביב הגדר. אנחנו כמובן פועלים כדי שלא תהיה פה הסלמה, אבל מצד שני יש גם תגבור כוחות עם אפשרות שתהיה הסלמה. צריך להיערך לזה כדי לתת ביטחון כאן".



עד שיימצא תקציב לבניית גדר חדשה בדרום ועד שהמהלך יושלם תתקיים הערכת מצב תמידית והגזרה תתוגבר משמעותית. במערכת הביטחון מבינים היטב את ההשלכות של הסלמה בגזרה ומעבירים מסר חד וברור, לחמאס לעצור את הצעירים לפני שאירוע כזה יצא משליטה. בתוך כך מבהירים בצה"ל שלא יבליגו על הפרה ריבונית מצד הפלסטינים ועל סיכון חיי תושבים בגזרה.



"רצח בדם קר"



אמש בלב ההסתה הגיע בכיר החמאס, אסמאעיל הנייה, וקרא ליום זעם בשטחים ובירושלים. הנייה הגיע עד מרחק 700 מטר מאזור החיץ בצפון הרצועה, נישק את ידי לוחמי "אלנוכבה" ועודד אותם לקראת העימותים הצפויים היום.



בתוך הרצועה בני נוער מעזה מפגינים נגד מה שהם מכנים "רצח בדם קר" של ילדים וקוראים לעולם הערבי והמוסלמי להתגייס למען ירושלים. ברצועה מדווחים כי פלסטיני אחד מת מפצעיו במהלך העימותים אתמול בערב כאשר ניסו מאות פלסטינים לפרוץ את הגדר ונהדפו על ידי הצבא.



במהלך השבוע אירעו שלושה ימים של הפרות סדר קשות על הגבול הרצועה ונזק רב נגרם לגדר. בין היתר נותרה אש חיה על מכוניתו של מפקד בכיר בגזרה ועל רכב של קבלן ביצועים של משרד הביטחון. בשני המקרים לא היו נפגעים. בכלל האירועים, על פי דיווחים של הפלסטינים, נהרגו שבעה מהם ונפצעו עשרות.