‏הפלסטינים מדווחים כי אחד משני ההרוגים בעימותים שהתרחשו היום (שישי) ליד הגדר ברצועת עזה הוא יחיא פרחאת (23), מפקד בכיר בחמאס ממחנה הפליטים א-שאטי. 

על פי הדיווחים הפלסטינים, פרחאת נהרג לאחר שספג כדור בראשו מאש צה"ל. 

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, השתתף בהלוויתו.
 

במהלך היום, עשרות פלסטינים הגיעו לגדר הגבול ברצועת עזה והחלו בהפרות סדר. ירי מנשק קל נורה לעבר הכוח במקום, לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לאחד מרכבי ההנדסה של הכוחות. 

זאת ככל הנראה בעקבות הסתה של חמאס במהלך הלילה את צעירי עזה לצאת ולפגע בגדר הגבול עם ישראל. זירת כיסופים הפכה למוקד לפורענות והחמאס כיוון את הפלסטינים בעזה לקיים התפרעויות מיד לאחר התפילות במסגדים. 

גם במהלך הבוקר נשמעה קריאה לפעולה, כאשר הניה נשא נאום משודר בו קרא לפלסטינים "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה" נגד ישראל. הניה אמר כי הפיגועים בשבועות האחרונים מבטאים את רצון העם הפלסטיני, ומעידים על כך שהפעולות עלולות להתרחב.

כמו כן, אמש קרא הניה ליום זעם בשטחים ובירושלים. הניה הגיע עד מרחק 700 מטר מאזור החיץ בצפון הרצועה, נישק את ידי לוחמי "אלנוכבה" ועודד אותם לקראת העימותים הצפויים. 

כזכור, במערכת הביטחון חששו מפני הפרות הסדר והודו השבוע כי הגדר הנוכחית לא תעמוד בפרץ המוני שכזה ולכן הוחלט לתגבר את הגזרה בשני גדודים של לוחמי חטיבת גולני שיעבדו עם לוחמים מחטיבת הצנחנים שתופסים קו בגזרה.