שני פיגועים ארעו הערב (שבת) תוך כשעה בחברון והמחסום קלנדיה שבצפון ירושלים. 



בקלנדיה דקר פלסטיני שוטר  ופצע אותו באורח קל מאד. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון במקום. מצבו קשה.



במהלך בידוק העוברים במעבר קלנדיה, הגיע המחבל עם סכין שלופה וניסה לדקור שוטר מיחידת המעברים. הסכין לא חדרה את השכפ״צ. מפקד המעבר והשוטר הגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר פלג הגוף התחתון של המחבל וניטרלו אותו. חבלן שהגיע לזירה החל לבדוק את החשוד, במהלך בדיקתו שלף סכין נוספת וניסה לדקור את החבלן, שוטר מג״ב שאיבטח את החבלן ביצע ירי מדוייק לעבר המחבל ומנע פגיעה בחבלן.




הסכין ששימשה בפיגוע בקלנדיה. צילום: חטיבת דובר המשטרה


מוקדם יותר נדקר חייל צה"ל (20) בפניו ובידו בעמדת הבידוק חסם שוטר. החייל פונה אל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם פונה במצבו קל ובהכרה. 

פינויו של המחבל נתקל בקשיים לאחר שעשרות מתיישבים צעירים חוסמים את דרכו של האמבולנס הצבאי עם המחבל. ופינצ'רו את אחד מגלגליו. לאחר שהצבא הרחיק את המתיישבים האמבולנס עם המחבל יצא מהזירה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.



מהיישוב היהודי בחברון נמסר בתגובה לפיגוע: "כפי שהתרענו שוב ושוב, היום התממשה הסכנה שעליה הזהרנו ונגדה הפגנו. כלקח מהאירוע היום שהסתיים בנס אנו דורשים סגירה מיידית של מוקדי ההסתה ומניעת כניסת גורמים עוינים לקרבת היישוב. יש לסגור את הרחוב והסמטאות העלולות לשמש שוב לניסיונות רצח ולאפשר כניסה לאזור רק לתושבים שוחרי שלום".

זהו הפיגוע השני היום בחברון. ב-8:30 הגיע מחבל לעמדת בידוק בחברון וניסה לדקור אזרח ישראלי.



מתחקור בשטח עולה כי המחבל הגיע חמוש בסכין סמוך לבית הדסה וניסה לדקור את אחד מאנשי כוחות הביטחון. משלא צלח ניסיון זה, ארב לאזרח ישראלי. 



אזרח יהודי שעבר במקום לאחר התפילה במערת המכפלה, ראה את המחבל שולף סכין במרחק חמישה מטרים ממנו תוך שהוא מנסה לדקור אותו. האזרח שהוא אורח ביישוב, שלף אקדח וירה בו שלושה כדורים וחיסל את המחבל.



לזירת הפיגוע הגיעו כמה פלסטינים והחלו ליידות אבנים לעבר הכוח במקום. הכוח פיזר את ההפגנה באמצעות אמצעים לפיזור הפגנה.



מאוחר יותר היה ניסיון לפיגוע דקירה ברחוב רב חובל בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. המחבל נוטרל בזירה. אזרח יהודי פגש בצוות של שוטרי מג״ב מילואים בסמוך לטיילת ארמון הנציב, סיפר להם כי הבחין בבן מיעוטים המסתובב עם תיק באופן חשוד. הצוות החל מיד בסריקות, איתר את החשוד וניגש לבדוק אותו. המחבל מסר את תעודת הזהות שלו ותוך כדי בדיקה שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים. השוטרים הגיבו במהירות, ביצעו ירי וניטרלו אותו. אין נפגעים למעט המחבל.



לפי דיווחי הפלסטינים, המחבל הגיע משכונת ג'בל מוכאבר, ממנה יצאו כבר שלושה מחבלים בגל הטרור הנוכחי.



ולפני הצהריים, מחבלת שהגיעה לבסיס משמר הגבול באשמורת יצחק בחברון ניסתה לדקור לוחמת מג"ב שכתוצאה מכך נפצעה קלות בידה.



הלוחמת התעשתה במהירות, דרכה את נשקה וביצעה ירי לעבר המחבלת שנוטרלה במקום. החיילת נדקרה קלות ביד והיא טופלה על ידי כוח צבאי. המפגעת נורתה ונקבע מותה.