ראש המטות המשולבים, של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד, החל הבוקר (ראשון) בסבב בפגישות ביטחוניות עם שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט. לאחר מכן סייר דנפורד ברמת הגולן שם קיבל סקירה ביטחונית על הנעשה בסוריה ובלבנון.



בפגישה עם יעלון בקריה בתל אביב דנו השניים בהמשך חיזוק הקשרים בין מערכות הביטחון של ארצות הברית וישראל ובסוגיות אסטרטגיות באזור.



הגנרל דנפורד, שזהו ביקורו הרשמי הראשון מחוץ לארצות הברית מאז מונה לתפקיד לפני חודש, הודה כי מערכת היחסים בין ישראל לממשל האמריקאי נמצאת במשבר אך הבטיח כי הדבר לא ישפיע על הקשר הביטחוני בין שתי המדינות. "אני מודע לכך שהיו עליות ומורדות במערכת היחסים המשפחתיים, אבל היחסים הצבאיים נשארו חזקים", אמר הגנרל האמריקאי.



"אני מבקש לומר לך היום, כי בכוונתי המלאה, בזמן שאני בתפקידי, שמערכת יחסים תמשיך להיות חזקה. אני מסכים איתך שהאתגרים שאנו מתמודדים איתם, אנו מתמודדים איתם ביחד. יש לי את אותו ביטחון, שגם לך יש, שבסופו של הדבר ידנו תהיה על העליונה", הוסיף הגנרל.



הגנרל דנפורד קיבל משר הביטחון בין היתר עדכון מצב לגל הטרור הנוכחי. השר יעלון הפנה אצבע מאשימה להסתה הפרועה של הפלסטינים והבטיח לגנרל כי ישראל לא משנה את הסטטוס קוו בהר הבית. "בשבועות האחרונים ישראל עומדת לפני גל טרור נוסף", אמר השר יעלון. "הפעם, על ידי צעירים פלסטינים, שהוסתו ונדחפו לדקירת ישראלים כמגמה. אנו פועלים נגד איום זה. אנו פועלים במלוא יכולותינו בכדי להביס את הטרור הזה כפי שעשינו בעבר".



עוד אמר יעלון, כי "אנו לא משמרים את הסטטוס-קוו בסכסוך עם הפלסטינים, אלא חותרים כל הזמן להתקדם בתחומים שונים של החיים, מלמטה למעלה".



הגנרל חיזק את יעלון ואמר: "זו אחת הסיבות שהגעתי לכאן, להאזין. להאזין לרמטכ"ל ולך ולמפקדי צה"ל, כי אני יודע שיש לך את הפרספקטיבה והיא חשובה לנו מאוד. היא תסייע לנו לוודא שאנו עושים מה שאנו עושים בצורה היעילה ביותר" סיכם הגנרל דנפורד.