משטרת ישראל החלה היום (ראשון) בהצבת חומת בטון זמנית בין שכונת ארמון הנציב בירושלים לבין הכפר ג'בל מוכבר הסמוך. מטרת החומה היא למנוע זריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר בתים ברחוב מאיר נקר בשכונה.



החומה, העשויה שלוש בטונדות גבוהות, הוצבה במתחם המכונה "המרפסת" שבסמוך אליו ספג בית בשנה האחרונה כמה עשרות בקבוקי תבערה. על קירות הבטון שהובאו במשאיות גדולות והוצבו באמצעות מנופי ענק נכתב "מחסום משטרתי זמני נייד".



בשל מיקומה בסמיכות לכפר הערבי, שכונת ארמון הנציב היא יעד לפיגועי טרור. בשבוע שעבר נהרגו שני בני אדם בפיגוע משולב של ירי ודקירות באוטובוס. והתושבים סובלים כבר שנים מפגיעות הבאות מהכפר.



הצעד של המשטרה מצטרף להצבת מחסומים ביציאה ובכניסה מהשכונות הערביות בבירה במטרה ליצור שליטה על הבידוק בדומה לפעולות שנעשים במעברים ובמטרה ליצור הרתעה.



"מניסיון שלנו, כשמחבל מגיע למעבר מאובטח, או שהוא נלכד או שהוא מבצע את זממו במעבר. הלוחמים במעברים יודעים לזהות את הסממנים ולהתמודד עם הפתעות שהמפגעים מכינים", אמר גורם בצה"ל. בנוסף, באותם מחסומים יוכל צה"ל לבצע בידוק גם לרכבים חשודים. הגורם הביטחוני הבהיר כי צה"ל לא הולך לתפוס פיקוד על הגזרות שבאחריות המשטרה אלה להיות תחת פיקודה. 



במשטרה מציינים כי "הוחלט על הצבת הגדר ובשלב הראשוני גדר ניידת וזאת כדי לבחון האם יש בה כדי למגר באזור שכונת ארמון הנציב את אירועי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי התעברה. מדובר בפעולת מניעה שאמורה להניב תוצאות טובות ולהוביל להשבת השקט והביטחון לתושבי שכונת ארמון הנציב".



הממשלה אישרה: חיפוש על אדם גם ללא חשד


מוקדם יותר היום אישרה הממשלה פה אחד את החוק לשם שמירה על ביטחון הציבור, המאפשר לערוך חיפוש על אדם גם אם לא התעורר חשד לנשיאת נשק או לשימוש בו.



החוק המהווה תיקון לסמכות חיפוש של שוטרים, שמקדם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. החוק יאפשר למשטרה לערוך חיפוש על גופו של אדם, בגדיו וכליו, למרות שלא התעורר חשד מוקדם לגבי אותו אדם בנוגע לנשיאת נשק או שימוש בו. 



החוק כיום מאפשר לערוך חיפוש על אדם רק אם עולה חשד סביר לנשיאת נשק. ההמלצה לקדם סמכות זו נתקבלה כבר לפני חמש שנים וחצי בהחלטה של ועדת שרים וטרם קודמה עד עכשיו. 



השר ארדן הדגיש כי קידום החוק יגביר את הביטחון. "עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר עם טרור הסכינים. זהו צעד לחיזוק המשטרה וסמכויותיה כדי להגביר את הביטחון האישי ברחובות", אמר ארדן.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מול גל הטרור אנחנו פועלים בגישה תקיפה ושיטתית - עיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה. היום אנחנו נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה".