סמל עומרי לוי, בן 19 ממושב שדי חמד בשרון, הוא חייל צה"ל שנרצח אמש בפיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, כך הותר הלילה (שני) לפרסום.



המחבל ירה למוות בלוי, חטף את כלי הנשק שלו, והמשיך לירות לעבר הנוכחים. מלבד לוי, לוחם גולני, בפיגוע נהרג גם אזרח אריתראי שנורה בידי כוחות הביטחון לאחר שנחשד כמחבל ומת הלילה בבית החולים מפצעיו. מילה אבטום, בן 26, הוא הפליט מאריתריאה, שנורה בידי מאבטח בתחנה המרכזית, והמון זועם תקף אותו כשהוא פצוע.

הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע


כמו כן, נפצעו עשרה בני אדם נוספים - בהם ארבעה חיילים ששלושה מהם פצועים באורח קשה, ואחד מהם באורח קל.



המחבל הצליח לברוח מחוץ לתחנה וניהל קרב יריות עם שוטרים ואנשי יס"מ שבמהלכו חוסל.
 
12 נפגעים פונו לבית החולים סורוקה: החייל עומרי לוי ז"ל הגיע ללא רוח חיים והודעה נמסרה למשפחתו. 11 נוספים נפגעו מירי, בהם שניים במצב קשה מאוד - אחד מהם האזרח הזר שנורה ומת כאמור מפצעיו הלילה. שניים במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. עוד 23 נפגעי חרדה הגיעו אף הם לבית החולים. במשטרה חקרו גם אנשים שהיו בקניון כדי לבדוק אם מי מהם קשור לאירוע.

עד ראייה סיפר כי למעריב אונליין כי הגיע למקום לאסוף את בנו ושמע את היריות. "ראיתי את המאבטח יורה באדם שחום עור ברגליים. צעקתי אליו: 'אולי הוא לא המחבל' אבל הם צעקו לי לצאת מהמקום". הוא הוסיף כי ליד האדם הירוי היה אייפון לבן וכי לא ראה סכין או אקדח באזור.

"המחבל עצמו יורה באקדח, לוקח את הנשק מהחייל וממשיך לירות בתוך התחנה ומתנהלים מולו חילופי אש. ברגע שהוא יוצא מהתחנה המרכזית הוא נתקל בכוחות מולו, נורה מיד ונהרג", הוסיף הלוי, "ובכליו מזהים גם סכין וגם אקדח עם תחמושת". 
 
בהמשך לדיווחים על מחדל אבטחתי סיפר מפקד המחוז כי "עובדתית הוא נכנס לתחנה המרכזית", אמר מפקד המחוז במשטרה והדגיש כי "המקום מאובטח על ידי חברה מקומית".

איש הביטחון שירה באזרח האריתראי מסר בתחקור הראשוני שנערך לאחר תום האירוע כי היה משוכנע שהוא המחבל: "ראיתי אותו רץ לעברי ולא מסתתר כמו האחרים ולכן יריתי בו", אמר.