"לא מן הנמנע שחלק מהפצועים בפיגוע אמש בבאר שבע נפגעו כתוצאה מירי של שוטרים, חיילים או מאבטחים", כך אמר הערב (שני) גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטי חקירת המקרה.  



הבכיר מסביר כי בשל הזירה החבלנית, ההערכה היא שאכן הדבר כך: "לאור כמות הכדורים שנורו בביצוע הירי הדו צדדי לעברו של המחבל וממנו אל עבר הכוחות, בהחלט יתכן,  וההערכה היא שזה אכן כך, כי חלק מהפצועים נפגעו כתוצאה מירי של כוחות הביטחון, או מניתזים שהועפו לעבר הנפגעים".



 "צריך להבין", הוא מסביר, "שמדובר היה בזירת פיגוע חבלני, כאשר מחבל חמוש ביצע ירי והוא הגביר ירי כאשר כוחות הביטחון הגיעו למקום. לא היה מנוס ועל מנת לנטרל אותו היה צריך לירות בקשת לעברו. בכך שהיו מעורבים שוטרים, חיילים ומאבטחים שנכחו במקום נמנע אסון כבד הרבה יותר". 



עם זאת, הדגיש הגורם כי "הנושא כולו מצוי עדיין בבדיקה ומסקנות יוגשו בהמשך". 



משפחתו של מוהנד אלעוקבי, המפגע שעומד מאחורי הירי בבאר שבע, מתקשה להאמין שבנה הוא האחראי למעשה הנורא. האב חליל אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום מחוץ לביתו ש"מוהנד הוצא להורג בשטח וכל מה שיוחס לו בעניין באר שבע הוא מעשה שלא יודעים עליו דבר. בני הוצא להורג". האב גינה את מעשי האלימות, והוסיף: "אנחנו לא יודעים עד עכשיו את האמת".



אלעוקבי הוסיף, כי "מדובר במעשה אינדיבידואלי שעשה בני על דעת עצמו. אנחנו נגד אלימות". אביו של המפגע, יצא לזהות את גופת בנו לאחר שהגיע לשבט כוח משטרתי שביקש את אישורו לנתח את הגופה. האב אישר בסופו של דבר את ניתוח הגופה. לאחר מכן, התקבלה הוראה מהמשטרה להרוס את סוכת האבלים. "אנחנו לא רוצים לתת לו פרס", אמר קצין משטרה לאחד מבני המשפחה. "אם לא תהרסו, טרקטורים יהרסו את האוהל בליווי שוטרים".



מוהנד הוא בן בכור למשפחה בת שמונה נפשות. אביו מובטל ומוהנד היה מפרנס יחיד של המשפחה וסייע לה בפרנסתה. אלעוקבי, בן ה-21, עבד כמסגר ותכנן לחסוך כסף גם כדי ללמוד לימודים אקדמיים. בפברואר השנה הוא הגיע לקנדה, כדי לעבוד וללמוד – אך שלטונות ההגירה גירשו אותו, והוא חזר לארץ בתום 48 שעות.