אברהם חסנו (50) הוא ההרוג בתקרית יידוי האבנים והדריסה שאירעה היום (שלישי) באזור חברון.



הלווייתו של חסנו ז"ל, תושב קרית ארבע, תתקיים היום בבית העלמין העתיק בקרית ארבע חברון. מועד הלוויה יימסר בהמשך. 



מעיריית קרית ארבע נמסר עם ההודעה על מותו: "העירייה מבכה מרה את הירצחו של תושב הקריה, אברהם (אשר) חסנו הי"ד ע"י פורעים מחבלים בדרכו לביתו, אשר הקדיש את חייו לילדי קרית ארבע, השקיע את כולו באהבה למען הקהילה".

התקרית אירעה כאמור באזור חברון. חסנו ז"ל יצא ממכוניתו לאחר שאבנים יודו לעבר רכבו, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לכל הרכב, הוא נדרס ע"י משאית שנכנסה לצומת ונעלמה מן הזירה.

הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית

הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית בדהרייה כשעה לאחר האירוע. הוא אמר כי לא התכוון לפגוע ביהודים וטען כי מדובר בתאונה. כעת האירוע נמצא בבדיקה, עדיין לא ידוע האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני או האם מדובר בתאונה. 

לאחר האירוע, כוחות רבים הגיעו לאזור, וחלק גדול מהם נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של חסנו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום. הצוותים דיווחו כי הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית.



יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה: "הפיגוע הבוקר מצטרף לסדרה של פיגועים וניסיונות של רציחות יהודים בכל רחבי ישראל. אם לא תהיה יד חזקה גל הטרור ימשך. במקום שבהם מחבלים מנצלים את הדרך להרג וגדיעת חיים  אסור לתת להם להמשיך ולהשתמש  בדרך. הוכח כי ציר שנפתח מביא עימו פיגועים וציר שנסגר מונע כאלה. ולמול הסור מרע יש להמשיך ולעשות טוב לחזק את ההתיישבות בתכנון בבינוי ובחיזוק התשתיות."