בצה"ל ובשב"כ עמלו על פעולות סיכול בתוך הגדה וביממה אחת, החל מיום רביעי בלילה ועד יום חמישי לפנות בוקר נעצרו ברחבי יהודה ושומרון 105 מבוקשים. 47 בלילה רביעי ועוד 58 בליל חמישי. המעצרים בשני הלילות בוצעו על ידי כוחות צה"ל, מג"ב ושוטרי מחוז ש"י. 

47 מהמבוקשים נעצרו לאחר שבימים האחרונים תועדו בשטח על ידי השב"כ והצבא כשהם מיידים אבנים ובקבוקי תבערה בהפרות סדר אלימות גם לעבר אזרחים וגם לעבר כוחות הביטחון. מתוך 105 עצורים הוצאו הכוחות מהבתים 35 פעילו טרור המשויכים לארגון החמאס.
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון


את הלילה סיכם מפקד גדוד רותם, סא"ל לירון בטיטו "אנחנו אחרי לילה של פעילות נרחבת בעשרות יעדים במרחב השומרון. לשמחתי הלוחמים של גדוד 435, ממשיכים בפעילות, מצליחים לסכל טרור ולעצור פעילים ולשמור על הביטחון ועל הגנת התושבים באזור". 

הטרור עבר ברובו מירושלים ליהודה ושומרון

בתחילת השבוע פורסמה ההוראה של החמאס ושל הרשות הפלסטינית להעביר את הטרור לשטח יהודה ושומרון, הוראה שהובילה לשורת פיגועים קשים בימים האחרונים בשטח יהודה ושומרון והעבירה בכך את הטרור כמעט לחלוטין מירושלים. גורם צבאי הסביר כי הטרור בירושלים פחת משמעותית מכיוון שהבירה מלאה באנשי אבטחה: "על כל מטר מרובע יש שוטר שמאבטח", אמר, "וזה הוריד את הניסיונות וגם את ההצלחות".
 
גורם ביטחוני מסר כי מדובר במבוקשים שאם לא היו נעצרים היו יוצאים לשטח ומבצעים פיגועים. חלקם הגדול לא מחוברים לארגונים וחוליות טרור אך חלקם כן מחוברים והם כעת בידי השב"כ בחקירות. בין המקומות שבהם צה"ל ביצע את המעצרים: מחנה הפליטים בלאטה, הכפרים העוטפים את ג'נין, שכם, ערורה, אל בירה, סינג'יל, כפרים העוטפים את רמאללה וחברון. וגם בכפרים מהם יצאו פיגועים ישירים כמו אל פוואר, בית עווא, סילוואד ובית אומר. 

איזנקוט: "אין פיתרון צבאי ממוקד ומובהק"


בליל המעצרים הגיע לשטח הרמטכ"ל גדי איזנקוט לסקירה גזרתית במספר נקודות בגזרה שהיוותה מוקד חיכוך בימים האחרונים. בין השאר סייר הרמטכ"ל בגשר חלחול, בש"ג מערבי קריית ארבע ובצומת אל פאוור. בביקור לקחו חלק מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מאו"ג איו"ש, תת אלוף ליאור כרמלי, ומח"ט יהודה, אלוף משנה יריב בן עזרא. 

בראיון לקראת 20 שנה לרצח יצחק רבין, אמר הרמטכ"ל איזנקוט בערוץ 2 כי "אין פתרון צבאי ממוקד ומובהק לאתגר מהסוג הזה. יש מענה משולב, רב-ממדי. התפקיד שלנו כצבא הוא לספק תשובה ולהחזיר ביטחון ושקט". עוד הוסיף איזנקוט: "ידענו לתת פתרונות בעבר לגלי טרור של מתאבדים ושל דריסה ושל סכינאות, וסך הכול יש לנו ידע רב להתמודד מול איומים כאלה ולאפשר לדרג המדיני להחליט את ההחלטות שלו מתוך עמדה של כוח ויתרון ולא תחת לחץ אירועים שכופים צורך בהחלטות".