מצ"ח החליטה לסגור את תיק החקירה נגד סגן מפקד הפלוגה ששבר את מצלמות העיתונאים בתקרית בבית פוריק. התיעוד ששודר בכל רחבי העולם הביא להחלטה להדיחו מהתפקיד. נגד הקצין ננקטו צעדים פיקודיים של הדחה ובקרוב הוא צפוי להשתחרר מצה"ל. במצ"ח בדקו את התמונות וחקרו את גרסתו וכאמור השבוע הוחלט לסגור את התיק. 
התקרית עצמה נפתחה בסוף חודש ספטמבר כשהמפקד המעורב נחקר תחת אזהרה. כזכור, בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראו חיילי צה"ל כשהם תוקפים לכאורה ללא סיבה שני עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, במהלך הפגנה שהתקיימה בגדה המערבית. במקרה התקיפה שתועד, נראו החיילים שהשחיתו את ציודם של העיתונאים. העיתונאים שהיו במקום, אנדראה ברנרדי ועבאס מומני, הגיעו לכפר במטרה לסקר הפגנה שנערכה באזור, בעקבות הלווייתו של פלסטיני שנורה ע"י כוחות הביטחון ומת לפני שבוע וחצי. 

בווידאו שפורסם בעקבות האירוע וצולם ע"י צוות פאל מדיה הפלסטיני, נראו שני העיתונאים כשהם הולכים יחד עם המפגינים, רגע לפני שציודם נתפס ונופץ. כמו כן, נראה שהחיילים מכים אותם בפניהם.  

חיילי צה"ל תוקפים עיתונאים זרים בגדה המערבית

"הם עברו את המחסום הראשון של משמר הגבול ללא בעיה באמצעות תעודות העיתונאי שלהם", סיפר תומאס קוקס, ראש מערכת AFP, והוסיף כי "ברנרדי עצר כדי לבדוק את הגדרות המצלמה, וברגע שהוא עשה זאת הגיע חייל ואמר לו להפסיק לצלם ודחף את המצלמה שלו. לאחר מכן הוא לקח את המצלמה וריסק אותה".

"העיתונאים חשבו שאלה חיילים צעירים ומטורפים ולכן כפי שניתן לראות בוידאו, הם עזבו את המקום. אבל החיילים הגיעו אליהם ולקחו מהם את מצלמת הסטילס ואת כל מה שהיה בכיסו של הצלם - סוללות, כרטיסי זיכרון. אנדריאה חזר לאחר מכן חזרה על מנת לנסות ולתקן את המצלמה, ובשלב זה קפץ עליו חייל, כיוון נשק כלפיו ותקף אותו", הוא הוסיף.

הסיפור על סגירת תיק החקירה פורסם לראשונה הערב בערוץ הראשון.