ניסיון לפיגוע דקירה בצפון. שני מחבלים ניסו לדקור הבוקר (שני) ישראלים מחסום ג'למה שבגלבוע. אין נפגעים. מחבל אחד חוסל ושני נוטרל. 



מתחקיר האירוע עולה כי כוח מהגדס"ר המדברי הגיע לתחנת דלק הסמוכה למעבר וזיהה שני חשודים. הכוח ניגש לבדוק את החשודים והותקף ע"י אחד מהם באמצעות סכין, הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד לעבר החוליה. אחד המחבלים נורה ונהרג. אין נפגעים לכוחותינו.



על פי דיווחים פלסטינים, המחבל שביצע את ניסיון הדקירה הוא אחמד עוואד אבו א-ראב, בן 16, ממחנה קבאטיה מדרום מערב לג׳נין. המחבל השני הוא מואמן מחמוד כמיל, בן 17, גם הוא מקבאטיה. הוא נעצר על ידי חיילי צה״ל, ולא נפגע.



בשבת התרחש ניסיון פיגוע דקירה נוסף במקום. בסריקות לפני פתיחת המעבר, מחבל חמוש בסכין הסתתר, ככל הנראה בסמוך לתחנת מוניות ליד הכניסה למעבר.



מאבטח של רשות המעברים, שערך סריקות במעבר לקראת פתיחתו, הבחין במחבל רץ לעברו עם סכין בידו. המאבטח קרא למחבל מספר פעמים לעצור. כאשר המחבל לא ענה לקריאתו ירה בו המאבטח ונטרל את האיום.



בעקבות ניסיון הפיגוע נסגר המעבר.


אתמול התרחש פיגוע דריסה צפונית לקרית ארבע: שלושה לוחמי מג"ב נפגעו על ידי רכב בצומת בית ענון. אחד מהם נפצע קשה ושניים נוספים באורח קל. הלוחמים פתחו באש לעבר הרכב, אולם הוא נמלט מהמקום. 

כוחות הביטחון פתחו בסריקות והקימו מחסומים על מנת לתפוס את הרכב הפוגע. מאוחר יותר הוא הסגיר עצמו לכוחות הביטח וטען כי מדובר בתאונה.

עוד אתמול, אירע ניסיון פיגוע צפונית לחברון כשמחבל ניסה היום לדקור חייל צפונית לחברון, לא היו נפגעים והמחבל חוסל. 

במהלך הפרות סדר סמוך לכפר בית ענון, הגיח מחבל חמוש בסכין וניסה להגיע לכוח לוחמי צה"ל מגדוד חרוב. הלוחמים זיהו את המחבל והחלו לבצע מרדף אחריו. זוג לוחמי משמר הגבול שעמד בסמוך לאירוע זיהו את המחבל כשזה רץ לעברם כשהסכין שלופה בידו. הלוחמים ביצעו ירי מדויק לעברו וזה נוטרל.