ת', לוחם מפלוגת המסלול של גדוד שמשון בחטיבת כפיר שהתגייס לפני שמונה חודשים, בן 19, סיכל היום (חמישי) את ניסיון פיגוע הדקירה באזור צומת גוש עציון. הוא סיפר על התגלגלות המאורע: "בזמן שאיבטחנו את צומת הגוש, הבחנו בחשוד, קראנו לו לחצות את הכביש וכשהגיע אלינו הוא שלף סכין בכוונה לדקור את החבר שהיה עמי. באותו רגע דרכתי את הנשק ויריתי בו. במהלך ניסיון דקירה נוסף לפני שבוע, יריתי בשני מחבלים על מנת להסיר את האיום".



ניסיון הדקירה אירע בתחנת האוטובוס בצומת הגוש לכיוון אלון שבות. הכוח במקום זיהה את החשוד וביצע נוהל מעצר חשוד, שבמהלכו הוא נורה וחוסל. הפלסטינים דיווחו כי המחבל שנורה הוא מאלק טלאל שריף, בן 25, תושב חברון.



לפני כשבוע חייל נדקר בצומת גוש עציון ונפצע באורח בינוני. אותו לוחם, בצד חיילים מגדוד "שמשון" שעסקו באבטחת הצומת, הבחינו בשני חשודים. כאשר ניגשו לתשאל אותם - דקרו את אחד החיילים. הכוח הגיב בירי להסרת האיום.

החייל פונה באורח בינוני לבית החולים שערי צדק על ידי חובשים ופאראמדיקים של מד"א במצב בינוני עם פציעה בפלג גופו העליון.

חובש בכיר במד"א, ג'אבר עזאת סיפר: "כשהגענו למקום ראינו חייל כבן 19 בהכרה מלאה, הוא התהלך וטופל על ידי כוח רפואה של צה"ל במקום. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני ויציב עם פציעה בפנים".

אמש (רביעי) נפצע אנושות לוחם מג"ב בן 19 בפיגוע דריסה שאירע בכביש 60 באזור חלחול הסמוך לחברון. סמוך לשעה 16:00 בצומת חלחול לכיוון צפון, נסע במהירות רכב לעבר צוות לוחמי משמר הגבול שפעלו במקום ולפתע הסיט נהג הרכב את רכבו ופגע בעוצמה רבה באחד הלוחמים. הלוחמים שעמדו בסמוך פתחו בירי מדוייק לעבר המחבל, הוא חוסל ומותו נקבע במקום.


מד"א העניק טיפול רפואי לצעיר כבן 20 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם. לאחר מכן דווח בבית החולים כי ליחידת הטראומה פונה הפצוע כשהוא סובל מפגיעת ראש וחבלות נוספות, מצבו אנוש, נמצא בסכנת חיים.