גל הטרור נמשך: הבוקר (שני) סוכל פיגוע דקירה במעבר אליהו, הסמוך לאלפי מנשה. ממשרד הביטחון נמסר כי בשעות הבוקר הגיעה מחבלת למעבר הממוקם על כביש 55 סמוך לאלפי מנשה, כשהיא אוחזת בסכין. המאבטחים במעבר קראו לה לעצור מספר פעמים, וכשזו לא עצרה ביצעו ירי וניטרלו אותה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים.



מדובר במחבלת שהגיעה בהליכה על הכביש לכיוון מעבר כלי הרכב. מאבטחי רשות המעברים שהבחינו בה מרחוק הורו לה לעצור, אך זו המשיכה לצעוד. על פי דיווחי הפלסטינים המחבלת מתה מפצעיה. ממשרד הביטחון נמסר כי בחיפוש בכליה של המחבלת נמצא מכתב התאבדות ופרידה ממשפחתה.


סכין ומכתב ההתאבדות שהיו ברשותה של המחבלת. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

במכתב ההתאבדות כתבה המחבלת: "אני לא יודעת מה יקרה לי בסוף הדרך. אני עושה זאת בדעה צלולה כהגנה על המולדת, על הנערים והנערות. איני יכולה לסבול את מה שאני רואה ואני לא יכולה לסבול יותר. הוריי, אבי, אחיותיי, סלחו לי על מה שאעשה. אני אוהבת אתכם. במיוחד ארוסי. אני מצטערת על כל מה שיקרה לי בדרך ושזו הדרך בה אני מסיימת".


מכתב ההתאבדות של המחבלת. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

אתמול בוצעו שלושה פיגועים בתוך שעות ספורות: גבר כבן 50 מעמנואל נדקר בבטנו בשעות הצהריים על ידי מחבל פלסטיני, בשעה שנסע ברכבו סמוך לכפר הפלסטיני נבי אליאס שבשומרון.  הוא הצליח להתפנות עצמאית למחסום הביטחוני שליד אלפי מנשה, כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה.

שעות ספורות קודם לכן ארבעה ישראלים נפצעו בפיגוע דריסה בצומת תפוח, שניים מהם, בשנות ה-20 לחייהם, נפצעו קשה. לוחמים של משמר הגבול שהבחינו באירוע רצו לעבר הרכב, ירו במחבל וחיסלו אותו.

פיגוע נוסף אירע בעיר החרדית ביתר עילית, סמוך לשעה 11:00. מחבלת שהתקרבה למאבטח בעמדת שמירה בכניסה לעיר שלפה מתיקה סכין וניסתה לדקור את המאבטח בפלג גופו העליון. הוא נפצע קל והצליח להתעשת ולנטרל את המחבלת שנפצעה בינוני.