על רקע החלטת הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לנסות ולהיפרד מתחנת גלי צה"ל ולהעבירה לגוף אחר, התראיין היום (שלישי) מפקד התחנה לשעבר, אבי בניהו, והביע את דעתו על העניין במהלך ריאיון לתוכנית האקטואליה ב-103FM.

"גלי צה"ל יקרה לי מאוד ולכל אחד אחר, היא חלק מהשיח והתרבות, איכשהו היא נולדה בצבא ופועלת בצבא ואם היא היתה צריכה לקום היום, הצבא לא היה מקים אותה. אבל אי אפשר היום לוותר עליה, זה יהיה לא אחראי לעשות זאת לפני שתאגיד השידור החדש עומד איתן על הרגליים. היא מרכיב חשוב מאוד בשיח הציבורי הישראלי. 
"הרמטכ"ל הזה, במשמרת שלו צריך לבצע שינוי דרמטי בשינוי, בגודל, במבנה ובתקציב הצבאי, כמעט לבנות אותו מחדש מול סדרי העדיפויות בחברה הישראלית ובחברה. מול זה, גלי צה"ל עולה לו 20 מיליון ש"ח בשנה, זה כלום, אבל הוא יהיה מוכן לשלם עוד 20 מיליון שקל כדי שיקחו את זה ממנו.



כשנשאל מדוע, השיב: "הרמטכ"ל משוכנע שגלי צה"ל היא תחנה טובה מאוד ושצריך לשמור עליה בשיח הציבורי, הוא מבין שאי אפשר לתת את השם של גלי צה"ל לאף גורם פרטי וצריך לשמר אותה בתחומי הממלכה, הוא הולך להתבונן בעיניים של מפקדים באוויר, ביבשה ובשדה, ולהגיד להם 'אני חותך אתכם', ולוקח בחשבון שישאלו אותו מה עם גלי צה"ל והתשובה היא שהיא מוגנת כי יש לה לובי פוליטי, ענייני או לא ענייני".

"הוא רוצה למצוא את הדרך להוציא את גלי צה"ל מהצבא כדי לתת לה להמשיך לחיות, לא כדי לחסל אותה. עומדות בפניו ארבע אפשרויות, או להעביר אותה להיות יחידת סמך במשרד הביטחון, כמו ההוצאה לאור, ליב"י ועוד. האפשרות השנייה היא לקחת את התחנה עם גלי צה"ל ולהעביר אותה למשרד החינוך, ביחד עם החינוכית, למעיין רשות שידור נוספת, האפשרות השלישית היא להעביר אותה לאגודה למען החייל, שם היא תוכל לנהל את המבנה שלה ואפילו להעביר את הרווחים מהפרסומות לרווחת החיילים, אפשרות רביעית - להעביר אותה לארגון חבר". 
לסיכום אמר בניהו כי "לא ניתן ולא כדאי לסגור את גלי צה"ל, אי אפשר להפריט אותה ולא מומלץ להעביר אותה לתוך התאגיד הציבורי, צריך להוציא אותה מהצבא ולעשות את זה בתוכנית מדורגת של ארבע חמש-שש שנים, כדי לאפשר לה לרדת כל שנה במספר החיילים והאזרחים, כדי שתמשיך להתקיים תחת השם גלי צה"ל. הצבא אוהב את התחנה, היא טובה לו, אבל אחרי שישים ומשהו שנה הרמטכ"ל מנסה לשמור אותה, עם השם שלה".

בניהו גם התייחס לפרשיית גלגלצ ומירי רגב ואמר: "הרצון של השרה להתערב בו שקול לבסיס אותו היגיון שפוליטיקאי מסוים ירצה להתערב בתכנים של יומן הבוקר".

תוכנית האקטואליה, א'-ה', 17:00-18:00, ב-103FM, "רדיו ללא הפסקה".