פרסום ראשון: המשטרה חוקרת אם פקידים ממשלתיים קיבלו שוחד מחיילי צה"ל שביקשו להעלות ארצה את קרובי משפחותיהם מאתיופיה. החקירה החלה בעקבות תחקיר שפורסם ב"מעריב-השבוע", ובו נאספו עדויות רבות בשיתוף עו"ד איל פלטק מאנשים הטוענים כי נאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים לפקידים עבור הבאתם של משפחותיהם לישראל.



העדויות הוגשו השבוע למשטרה, שפתחה בחקירה רשמית והחלה לזמן מעורבים בפרשה לצורך מתן עדות. 
 
יצוין כי כמה מהמעורבים שהתבקשו להעיד הביעו חשש כי הם עצמם יועמדו לדין, מכיוון שגם מתן שוחד ולא רק קבלתו נחשב לעבירה פלילית חמורה. בעקבות חששם, פנה לאחרונה עו"ד פלטק ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין בבקשה להעניק חסינות מיוחדת לכל מי שיעיד בפרשה, והבטחה כי הוא לא יואשם בפלילים.

מלשכתו של היועץ נמסר לעו"ד פלטק כי הנושא הועבר לטיפול. גורם המעורב בחקירה סיפר אתמול ל"מעריב-השבוע" כי "מדובר בראיות חמורות המציגות דפוס התנהלות מסוכן שלפיו פקידים של כמה משרדים גבו לכאורה סכומי עתק שלא כחוק, תוך ניצול תמימות של בני המשפחות בארץ שרק רצו להעלות את יקיריהם לישראל". 
 

אחת המתלוננות שעדותה פורסמה ב"מעריב-השבוע" טוענת כי "הורי שילמו הון להבאת אחיו של אבא ארצה". לדבריה, "מקבלי השוחד הבטיחו שברגע שהאח יעלה לפה, הם יחזירו לנו את הכסף. הם טענו כי הכסף נדרש לבדיקת רקמות לצורך הוכחת זהות, ואם אכן יוכח שהוא בן משפחה ,יחזירו את הכסף, ואם לא, לא נקבל אותו בחזרה".
 
מתלוננת אחרת סיפרה כי עובד בכיר, לדבריה, המועסק בשירות הציבורי, "ביקש ממני כ-30 אלף שקל כדי להשאיר את בעלי בישראל. סירבתי, ובעלי גורש לאתיופיה". עדות נוספת שהגיעה ל"מעריב-השבוע" מתארת מצב שבו שני נציגי השירות הציבורי, המועסקים בשני משרדי ממשלה שונים, דרשו כספים מאחת המתלוננים: "לא הייתה לנו ברירה אז שילמנו להם, והם הבטיחו לנו שנקבל את הכסף חזרה בישראל. רק ככה הצלחנו להביא את אבא לישראל", סיפר אחד המתלוננים.
 
עו"ד פלטק הסביר אתמול כי "כבר בחודש אוגוסט הגשתי תלונה למשטרת ישראל על שחיתות בכל הקשור לעלייה מאתיופיה של משפחות חיילי צה"ל. לתלונה צורפו ראיות רבות שנאספו לאורך זמן כמו הקלטות, הודעות טקסט, שמות וטלפונים של אנשים שהיו מעורבים במעשי השוחד כדי לזרז ואף לקדם את עלייתם של משפחות נותני השוחד מבני הקהילה".

שלשום נקרא עו"ד אייל פלטק למשטרת חיפה להשלמת עדות ולמתן ראיות נוספות שהצטברו בידיו. "התמונה המצטיירת מדאיגה ומדירה שינה מעיני", הוא מדגיש, "מניתוח העדויות עולה שיש כאן דפוס התנהגות פלילי, מושחת ומסוכן ובתווך נמצאים אנשים שרק רוצים להתאחד עם בני משפחתם".