הותר לפרסום היום (חמישי) כי אירוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים באילת במהלכו נדקרה אזרחית ישראלית שנפצעה באורח קל, הוא פיגוע על רקע לאומני.



בפעילות של משטרת מרחב אילת נעצר חשוד בן 24 מאום אל פחם במקור, המתגורר בשנים האחרונות באילת. בחקירה משותפת של חוקרי המשטרה והשב"כ, הודה הצעיר במעשה. מעצרו הוארך מספר פעמים בשבועיים האחרונים בבית המשפט.



מהחקירה עלה כי העצור ביצע את פיגוע הדקירה על רקע לאומני, בהשפעתם של סרטוני הפיגועים שהוצגו לאחרונה באמצעי התקשורת. חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז דרום לקראת הגשת כתב אישום שצפוי להיות מוגש כבר בימים הקרובים.



לאחר האירוע ציין נצ"מ קובי כהן, מפקד מרחב אילת במשטרת המחוז הדרומי כי "נמשיך לפעול בכוחות מתוגברים ולשמור על רף מבצעי גבוה, למען ביטחון תושבים".



כזכור, בסוף חודש אוקטובר נפצעה אישה באורח קל באירוע דקירה שאירע בתחנת אוטובוס שברחוב חטיבת גולני בעיר.האישה בשנות ה-40 לחייה, פונתה מהמקום על ידי מד"א לבית החולים יוספטל.



החשוד במעשה אותר לא הרחק ממקום האירוע על ידי שוטרי מחלק המודיעין במשטרה, לאחר שבמנוסתו הסיר חלק מבגדיו. במקביל, חוקרי המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי באילת, ובסיוע כוח צה"ל, החלו לבחון את זירת האירוע ומסלול הבריחה, תוך איסוף ותשאול עדי ראייה כדי לנסות להתחקות אחר החשוד במעשה.