במהלך פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נעצר החשוד בביצוע פיגוע הירי הרצחני שאירע ביום שישי סמוך לעתניאל, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. פרט אליו נעצרו עוד מספר חשודים נוספים. במהלך המעצר, אותר הנשק עימו בוצע הפיגוע וכן רכב אשר שימש אותו בעת המעשה. 

בחקירתו הראשונית בשב"כ קשר עצמו החשוד לפיגוע. שאר פרטי החקירה אסורים בשלב זה לפרסום. במעצר השתתפו חטמ"ר יהודה ויחידת דובדבן בחברון.

במהלך הפיגוע הרצחני שהתרחש ביום שישי בצהריים, נורו למוות יעקב ונתנאל ליטמן ז"ל, אב (40) ובנו (18) מקרית ארבע, אשר עשו את דרכם למיתר לחגיגות שבת חתן של הבת במשפחה, שרה תחיה ליטמן. בפיגוע נפצעו גם אם המשפחה ובן נוסף, באורח קל.

קרוב משפחה סיפר הבוקר ברשת ב' כי הבת הקטנה תיארה את מהלך הפיגוע, ואמרה כי המחבל פתח את הדלת האחורית אחרי שירה את הצרור הראשון, היא צרחה "לא" ואז, ככל הנראה, נתקל המחבל עצמו במעצור בנשקו. עוד סיפר קרוב המשפחה כי כאשר הראו כוחות הביטחון מספר פנים לזיהוי, היא זיהתה את אחד המחבלים באופן מידי.
 

יעקב ליטמן ז"ל ואשתו נועה. צילום: באדיבות המשפחה

הלוויתם של יעקב ונתנאל ליטמן ז"ל נערכה במוצאי שבת בהר המנוחות בירושלים. מאות ליוו את האב ובנו בדרכם האחרונה, כשבניהם גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ומפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה. 

הבת שרה תחיה, שכאמור היתה מיועדת להתחתן בעוד מספר ימים, שאלה בבכי בהלוויה: "אבא, לאן הלכת? רציתי אותך בחתונה שלי, מי ילווה אותי? איזה אבא טוב היית, כמה תלמידים היו לך, גם כשהיית חולה וגם כשלא הרגשת טוב תמיד היית הולך לעבודת ה' בבית הספר". הבן דביר, שהיה ברכב בעת הפיגוע, אמר בהלוויה: "אבא, השכמת כל בוקר, אף פעם לא פספסת את עבודת ה'. חינכת אותנו תמיד לאהבת ישראל. מי ינהיג אותנו עכשיו, מי ילווה את שרה תחיה לחופה? איך אני אמור לעשות קידוש עכשיו? כולם אהבו אותך. תמיד הכנסת אורחים בשמחה".

על אחיו נתנאל אמר דביר: "צר לי עליך אחי, איך אפשר להגיד את השם שלך נתנאל חי? תמיד הייתה לך דבקות במטרה. מעולם לא הפסדת תפילה בציבור. היית בשבילי אח גדול, בכל בקשה היית עוזר לי. מי יעזור לי עכשיו? היית מסור להצלת חיי אדם, גם כשראית את אבא מוטל לפנייך דיווחת למד"א ואמרת שיש הרוג אחד. עוד הספקת לשאול אותנו אם הכל בסדר . יהי זכרכם ברוך".

הנשיא ריבלין אמר בהספדו: "נתנאל היקר, רצית להיות רופא ולהמשיך את התנדבותך במד"א. כך עשית ברגעיך האחרונים כשניסית לטפל באביך. המאורעות המתרחשים עלינו מזכירים יום יום כי ישיבתנו כאן אינה מובנת מאליה. מראות המוות והדמים שאנו עדים להם בפריז, ברחבי המזרח התיכון, צריכים להוות נורות אזהרה". דבריו של הנשיא נתקלו בקריאות בוז על ידי חלק מהנוכחים, אולם אלה הושתקו על ידי ארוסה של הבת.
 

זירת הפיגוע ליד עתניאל. צילום: דוברות הר חברון

בני המשפחה הנותרים כוללים את האם, נעה, ביחד עם חמישה ילדים, שרה תחיה בת ה-21, שאמורה להתחתן במהלך השבוע, דביר בן ה-16, מוריה בת ה-12, תהילה בת ה-9 ואביה בת השש.