אזעקת צבע אדום שנשמעה היום (שלישי) בעוטף עזה ובאשקלון הופעלה בשל טעות בזיהוי. מצה"ל נמסר כי מדובר ביירוט שווא של כיפת ברזל, וכי המיירט התפוצץ באוויר. האזעקה, שכאמור התגלתה כהתראת שווא, נשמעה בדרום אשקלון ובקיבוצים אור הנר וארז שבעוטף עזה. דווח תחילה כי מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט אחד של השיגור שבוצע לפי הערכות מבית חנון וכי רקטה נוספת נמצאה בשטח פתוח ליד אחד הקיבוצים. עדיין לא ברור מהי הסיבה להפעלת המערכת, והנושא הועבר לבדיקה.


לפני כשבוע וחצי נשמעה אזעקת אמת בקיבוצים נחל עוז ובעלומים שעל גבול רצועת עזה. תושבים באזור דיווחו על פיצוץ שנשמע בגזרה ולאחר מכן אותרה נפילה בשטח פתוח ביישובי עוטף עזה, כ-800 מטרים ממנו. לא היו נפגעים באירוע ומדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בנפילה בשטח פתוח, כוחות ביצעו סריקות במרחב".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, התייחס לאירוע וביקש להעביר מסר לממשלה: "הביטוי הטוב ביותר למחויבותה כלפי תושבי העוטף הוא בחיזוק תחושת הביטחון והחוסן של תושבינו ובמתן פתרונות אמיתיים. אנו לא ניכנע לטרור אך יחד עם זאת לא נסכים שתושבינו יהיו כברווזים במטווח. אנו מצפים מהממשלה לתגובה מידית וקשה שתעצור כל מי שחושב שירי על אזרחי ישראל הוא לגיטימי".

באותו הלילה צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור השייכת לארגון חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר יישובי עוטף עזה. צה"ל רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".

גם לפני כחודש נשמעה אזעקת צבע אדום בנחל עוז ובעלומים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חמישה ימים לפני כן נורתה פצצת מרגמה לעבר הדרום ונפלה בשטח פתוח. סריקות בוצעו באזור לאיתור הנפילה. קודם לכן, התושבים באזור דיווחו על נפילה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק. 

כחודש וחצי לפני כן נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בערב סוכות, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. בנחל עוז ובעלומים נשמעה אזעקת צבע אדום סמוך לשעה 23:00 בלילה.  כמה דקות לפני האזעקה הפלסטינים דיווחו על שיגור כושל נוסף של רקטה, שעל פי דיווחים נפלה בשטח הרצועה. מדובר בשני שיגורים שלפחות אחד מהם כשל. כוחות הביטחון ביצעו סריקות ומצאו את הרקטה ליד גדר המערכת.