התושיה שעצרה את המחבל: רון בליסה, בעל חנות נעליים במתחם בית פנורמה שבו אירע פיגוע הדקירה בתל אביב, סיפר על רגעי ההשתלטות על המחבל, ראאד מסאלמה בן 36, אב לחמישה מדורא, הסמוכה לחברון, שהחזיק באישור עבודה בישראל.
רגעי ההשתלטות על המחבל בבניין פנורמה


"ישבתי במשרד ולא היה קשה להבין שזה מחבל, הוא דקר עובד שלי במחסן ורצתי לכיוון, בינתיים עובד אחר שלי נתן לו בעיטה. עיקמתי לו את הידיים אחורה, הורדתי לו את החגורה של המכנסיים וקשרתי אותו ואז עטפתי אותו בנייר דבק. הסכין הייתה בהתחלה ביד שלו ואחר כך העפנו לו את הסכין מהיד", סיפר בליסה לחדשות 10.
 "זה לא משהו שחושבים עליו, פשוט קורה", אמר האזרח שהפך בעל כורחו לגיבור היום וציין כי "די הרבה זמן לקח למשטרה להגיע, 10 דקות, רבע שעה".

"אחרי שקשרנו אותו הוא לא ניסה להתנגד, הוא לא אמר שום דבר", סיפר בעל חנות הנעליים, וציין לגבי העובד שלו, שבעט במחבל: "הוא הראשון שהגיע ונתן לו בעיטה והוא למעשה זה שעצר את הדקירות".

"אם הוא היה מצליח להיכנס - היה שוחט אותנו"

צילום: חטיבת דובר המשטרה

שמעון, שהתפלל בבית הכנסת המאולתר המשמש חנות לקישוטי סוכות בו נערכות תפילות, סיפר על שאירע: "התפללנו תפילת מנחה. באמצע התפילה פתאום ראינו אדם נופל פצוע בכניסה לבית הכנסת ואחריו אדם עם סכין מנסה להיכנס פנימה", תיאר שמעון, "הספקנו לסגור את הדלתות והוא ניסה לפתוח בכוח. אם הוא היה מצליח להיכנס הוא היה שוחט את המתפללים. בכל הכוח החזקנו ולא נתנו לו להיכנס ואז הוא המשיך לחנות סמוכה לנסות לפגוע שם. זה היה נס גדול, האסון הוא כבד אבל יכול היה להיות הרבה יותר כבד". 
 
ישראל, בעל עסק סמוך במרחק מטרים ספורים מהבניין, סיפר שהצליח לפגוע במחבל: "שמענו צעקות ואז יצאתי מהעסק וראיתי אדם עם סכין ופצוע נופל אחריו. זרקתי על המחבל את המוט של החנייה שליד העסק שלי וזה פגע בו בכתף, הוא התחיל לצעוק בערבית ולרוץ לעברי, נכנסתי לחנות והמחבל ניסה להיכנס לחנות ולא הצליח. הוא המשיך הלאה. ראיתי את הפצוע והדם ניגר ממנו, הוא מת לי בידיים, ואז מד"א פינו אותו".
 
המולה רבה שררה בבניין פנורמה בדרך בן צבי בתל אביב בעקבות הפיגוע בו נרצחו שניים ואדם נפצע קשה. כוחות משטרה רבים פרוסים באזור וצוותי מד"א רבים גם הם ומסוק חג באוויר. על פי הערכות המשטרה - המחבל פעל לבדו.
 
מפקד משטרת מרחב יפתח, נצ"מ דוד גז, סיפר כי "מדובר בפיגוע דקירה. המחבל נתפס ע"י אזרח שהחזיק בו עד שכוחות המשטרה הגיעו כעבור זמן קצר. מבצעים המון פעולות חקירה ובשלב זה ידוע שהמחבל פעל לבדו". 
 
מנכ"ל מד"א אלי בין, סיפר: "כשהצוותים הגיעו לבניין לא היה ברור היכן הנפגעים, שהיו בקומות שונות. מותו של אחד מהם נקבע לאחר ניסיונות החייאה". מחקירת המשטרה עולה כי אזרח הצליח להשתלט על המחבל עד להגעת כוחות הביטחון.