לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגשו היום (חמישי) ארבעה כתבי אישום נגד המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין בליל ה-1 באוקטובר האחרון. מכתב האישום עולה כי הנאשמים: יחיא חג' חמד, זיד עאמר, כרם רזק וסמיר כוסא, נמנו על שורותיה של חוליה צבאית שפעלה מטעם ארגון החמאס אשר שמה לה למטרה לבצע פיגועי ירי כנגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם בחוליה, ביצעו הנאשמים מספר פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים באמצעות כלי נשק תקניים שרכשו מבעוד מועד.

עוד עולה מכתבי האישום כי ביום 30 באוגוסט 2015, בשעות הלילה, ביצעו יחיא וסמיר פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בקרבת ההתיישבות עינב, במסגרתו ירה יחיא עשרות כדורי ירי לעבר הרכב הישראלי בו נהג אותה העת רונן אדרי. למרבה המזל וחרף העובדה שחדרו כדורי הירי מבעד לרכב, נפצע רונן פצעים קלים בלבד. 

משכשלו ניסיונותיהם של חברי החוליה לגרום למותם של יהודים, גמלה בליבם ההחלטה לבצע פיגוע חטיפה של מתיישב יהודי. לצורך כך, ולאחר תכנון מפורט של שלבי הפיגוע, בחרו הנאשמים בקפידה את יעדם ואף הצטיידו באזיקונים לשם כך. כאמור, ב-1 באוקטובר 2015 תרו האחרונים אחר יעד ישראלי כנגדו יבצעו את הפיגוע המתוכנן. אז, עת הבחינו הנאשמים ברכבם של בני הזוג הנקין ז"ל החלו לנסוע אחריו. בהמשך, ולאחר שהשיגו את רכבם של המנוחים ירה יחיא עשרות כדורי ירי לעבר רכבם של המנוחים. כתוצאה מהאמור, נפגע איתם ז"ל מהירי שבוצע לעברו והרכב נעצר בשולי הכביש. אז, ניגשו יחיא וכרם לעבר רכבם של המנוחים במטרה לחטוף אותם.

משהבחין יחיא בניסיונו של איתם ז"ל להיאבק בכרם, בשארית כוחותיו, ובניסיון ליטול ממנו את כלי הנשק שהיה ברשותו - ביצע יחיא ירי מטווח קצר לעברו של איתם וגרם למותו. מיד לאחר מכן ביצע יחיא ירי לעברה של נעמה הנקין ז"ל וגרם למותה. בו בזמן חזו ארבעת ילדיהם של המנוחים בהתרחשות הזוועות לנגד עיניהם. מהפרקליטות הצבאית נמסר כי "נוכח העובדה כי מדובר בפרשייה מסועפת, בעלת מעורבים רבים, צפויים להיות מוגשים בתקופה הקרובה כתבי האישום בעניינם של שאר השותפים, כל אחד על פי חלקו בביצוע הרצח".