לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז יהודה ושומרון סיכלו פיגוע דקירה. צעירה פלסטינית הגיעה היום (שבת) לעמדת צלבנית הסמוכה למערת המכפלה. הפלסטינית עוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז יהודה ושומרון המאיישים את העמדה דרך קבע והם קראו לחשודה לעצור אך היא לא נענתה להם והמשיכה להתקרב לעבר השוטרים.



הלוחמים דרכו את נשקיהם והחלו בבדיקה מאובטחת שכללה נוהל מעצר חשוד. כעבור זמן קצר הצליח הכוח להשתלט על החשודה ואזק אותה. בבדיקה בכליה אותרה סכין שאיתה על פי החשד התכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד הכוחות במקום. החשודה נלקחה לחקירה.




הצעירה שנתפסה. צילום: חטיבת דובר המשטרה


האירוע מגיע יממה לאחר שניסיון דומה סוכל בעמדת משמר הגבול סמוך למערת המכפלה. פלסטיני שהגיע עורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול המאיישים את העמדה דרך קבע, אלה קראו לחשוד לעצור תוך כדי שהחשוד ממשיך להתקרב אל הצוות. הלוחמים דרכו את נשקיהם והחלו בבדיקה מאובטחת שכללה נוהל מעצר חשוד, כוח נוסף השתלט על החשוד ואזק אותו. בבדיקה על גופו אותרה סכין שאיתה על פי החשד התכוון לבצע פיגוע כנגד הכוחות במקום. החשוד נלקח להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים. העצור בגיל 15 תושב דורה הסמוכה לחברון.



בנוסף, אתמול במהלך בידוק שגרתי בכפר אבו דיס הגיח רכב והאיץ לעבר לוחם מג״ב בניסיון לדרוס אותו. הלוחם הצליח לחמוק אך נפגע קלות ברגלו. הלוחמים שהיו במקום ביצעו ירי לעבר הרכב שנמלט, כוחות גדולים של צה״ל ומשמר הגבול סרקו את האזור במטרה לאתרו. הלוחם קיבל טיפול במקום ופונה לבית החולים.