ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה הערב (שבת) בפיגוע דקירה שהתרחש בקרית גת, ברחוב דוד המלך. הדוקר טרם נתפס אולם גורם ביטחוני אמר למעריב אונליין כי "כרגע מתייחסים לאירוע כאל לאומני".



זירת הדקירה בקריית גת

הוצבו מחסומים בכניסות וביציאות מהעיר קריית גת ונפתח מצוד נרחב אחר הדוקר. בתוך כך נבדקת האפשרות כי שני מחבלים פעלו בזירה. כוחות גדולים של משטרת קרית גת, מרחב לכיש ומשטרת המחוז הדרומי מבצעים סריקות נרחבות אחר חשוד במעשה. מסוק הועלה לאוויר והוקמו מחסומים באזור.


סריקת המשטרה אחר הדוקר בקריית גת

בדיקות קפדניות נערכות בקרית גת ולמקום הוקפצו כוחות מיוחדים. יבוצעו סריקות אל תוך הלילה עד למציאת המחבל כשההערכה היא כי הוא מסתתר ולא עזב את העיר.



חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים ברזילי ארבעה פצועים בהכרה מלאה. למרכז הרפואי ברזילי הגיעו ארבעה נפגעים עם פצעי דקירה בפלג גופם העליון, ביניהם: גבר בן 51, אישה בת 58, אישה בת 44 ונערה בת 12, שמצבם מוגדר בינוני עד קשה. 



מהמשטרה נמסר כי "חשוד דוקר אנשים ברחוב דוד המלך בקרית גת בסמוך לתחנת דלק דור אלון. כוחות משטרה במקום מבצעים סריקות בשטח אחר החשוד במעשה. במקום ככל הנראה מספר נפגעים". הדוקר טרם נתפס, אולם עוכבו עשרה שוהים בלתי חוקיים באתרי בנייה סמוכים לזירה ונבדק אם יש להם קשר לאירוע. המצוד אחר הדוקר ממשיך.



מתנדב באיחוד הצלה שהגיע לזירת האירוע סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באברך חרדי שנדקר בפלג גופו העליון והציצית אותה לבש הוכתמה בדם. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים. לאחר מכן ניגשתי לזירה נוספת בה שתי נשים שנדקרו אף הן בפלג גופן העליון ולאחר מכן הן פונו לבית החולים כשהן בהכרה מלאה. כוחות משטרה גדולים פעלו בשתי הזירות".



פאראמדיק מד"א, אפרים ינקו, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי המולה, במרחק של כ- 50 מטר אחד מהשני שכבו שלושה פצועים, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון, אנשים הובילו אלינו פצועה נוספת, נערה כבת 13 גם היא בהכרה ועם פצעי דקירה, העלנו אותם לאמבולנסים והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישה ומתן נוזלים, תוך פינויים לבית החולים כשהם מוגדרים במצב בינוני ויציב".



לאחר האירוע, זיהו לוחמי מג"ב שהגיעו למקום אדם תושב שגב שלום בן 43 שהוכה ונפגע על ידי מתקהלים במקום שייתכן וחשדו כי הוא המחבל. הוא פונה מאתר בנייה הסמוך למקום האירוע במצב קל, עם חתכים שטחיים בשתי רגליו, לקבלת טיפול רפואי בברזילי. 




פינוי הפצועים בקרית גת. צילום: דוברות מד"א

ח"כ מיקי זוהר, תושב קרית גת וסגן ראש העירייה לשעבר, אמר בתגובה לאירוע הערב: "אנו נמצאים בגל טרור שלא יסתיים מעצמו. אזרחי ישראל חיים כברווזים במטווח, אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לצאת למלחמה על ביטחון אזרחינו ולרסק את קיני המרצחים על מנת להחזיר את השקט לתושבי ישראל".




סריקות אחר החשוד בדקירה בקרית גת. צילום: חטיבת דובר המשטרה



כזכור, לפני חודש וחצי אירע פיגוע בקריית גת לאחר שחשוד ירד מאוטובוס, הבחין בחייל וחטף את נשקו. החייל התעמת עם החשוד ותוך כדי כך נדקר בראשו באורח קל. החשוד המשיך במנוסה עם נשקו של החייל אל עבר בניין מגורים, כששוטרי תחנת קריית גת של המחוז הדרומי הגיעו למקום תוך דקות ספורות וחתרו למגע עם החשוד. השוטרים השיבו בירי מדויק לעבר המחבל והוא חוסל, כאשר פרט לחייל, שנפצע באורח קל, לא היו נפגעים לכוחותינו.



מוקדם יותר היום סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה. צעירה פלסטינית הגיעה היום לעמדת צלבנית הסמוכה למערת המכפלה. הפלסטינית עוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז יהודה ושומרון המאיישים את העמדה דרך קבע והם קראו לחשודה לעצור אך היא לא נענתה להם והמשיכה להתקרב לעבר השוטרים.



הלוחמים דרכו את נשקיהם והחלו בבדיקה מאובטחת שכללה נוהל מעצר חשוד. כעבור זמן קצר הצליח הכוח להשתלט על החשודה ואזק אותה. בבדיקה בכליה אותרה סכין שאתה על פי החשד התכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד הכוחות במקום. החשודה נלקחה לחקירה.



טרור בתל אביב



כזכור, שני בני אדם בשנות ה-20 לחייהם נרצחו ואחד נוסף נפצע בפיגוע דקירה שאירע ביום חמישי בחנות המשמשת בשעות הצהריים חדר תפילה בבניין פנורמה שברחוב בן צבי בתל אביב. השלושה נדקרו בעת שהתפללו בקומה השנייה של הבניין והובהלו לקבלת טיפול רפואי. לאחר טיפול, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו של הגבר שנפצע אנושות. מספר דקות לאחר מכן נקבע גם מותו של הפצוע השני, שמצבו הוגדר תחילה קשה. האדם השלישי מקבל טיפול רפואי ומצבו קשה.




פיגוע הדקירה בבניין הפנורמה בת"א. צילום:אבשלום ששוני



המחבל נוטרל ומצבו הוגדר כקל-בינוני. בעת האירוע החל המחבל לדקור את המתפללים שנפגעו, וניסה להימלט מהזירה. הוא התכוון לדקור אנשים נוספים בנתיב המנוסה שלו אך לא הצליח. נצ"מ דוד גז, מפקד מרחב יפתח, סיפר בערוץ כי המחבל נתפס תחילה ע"י אזרח, והוחזק עד להגעת כוחות הביטחון. עוד אמר גז: "הוא ניסה לרדת קומה למטה על מנת להמשיך במסע הדקירה, שם הוא נתפס. אנחנו מבצעים המון פעולות מודיעיניות ומבחינתנו כרגע, הוא פעל לבד, אבל אי אפשר לשלול". תחילה היה חשש כי באזור ישנו מחבל נוסף, לכן נערכו סריקות באזור לאיתור חשודים. לאחר מכן הוסר החשש.



לאחר מכן, הותר לפרסום כי את הפיגוע בתל אביב, ביצע פלסטיני בן 36, תושב דורא, הסמוכה לחברון ואין לו רקע ביטחוני קודם. הוא הועבר להמשך חקירת שב״כ.



פיגוע ירי קטלני בגוש עציון


שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה בתל אביב, התרחש ביום חמישי פיגוע ירי בגוש עציון. מה‏תחקיר עלה כי מחבל נסע ברכב וניצל את פקק התנועה, הוציא מקלע אוטומטי ויורה לעבר רכבים חולפים. הוא רצח שני ישראלים, כשבזירה ישנו גם הרוג פלסטיני, שבתחילה נחשד כחלק מהפיגוע, אך ככל הנראה לא קשור לאירוע ונורה בשוגג. לא ברור על ידי מי. המחבל נתפס.



דובר מד"א מסר כי "לאחר נסיונות החייאה חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של צעיר כבן 18 בשטח. מותו של אדם נוסף נקבע בבית החולים הדסה עין כרם. אחד ההרוגים הוא תלמיד ישיבה אמריקאי שהגיע ללמוד הארץ. ארבעה פצועים פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.



הרכב שנורה, פיגוע ירי בצומת גוש עציון. צילום:רוני יעקב - כב"ה יו"ש