תם המצוד: נלכד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה שהתרחש הערב (שבת) בקרית גת. בתום מבצע חיפושים נרחב, כוחות הביטחון קיבלו הודעה על סיום האירוע. בהתאם להערכות, הסתתר המחבל בתחומי קרית גת ולא עזב את העיר. עם תפיסת המחבל הודיעה עיריית קרית גת כי הלימודים מחר יתקיימו כסדרם.



מהמשטרה נמסר כי המחבל נעצר ונתפס בחצר בית פרטי בקרית גת ברחוב דוד המלך בו בוצע פיגוע הדקירה. המחבל שנעצר הינו שוהה בלתי חוקי שככל הנראה עבד בעיר, ומעצרו התאפשר לאחר סריקות נרחבות של מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כמו כן נתפסה הסכין ששימשה לפיגוע וכן שני חשודים שוהים בלתי חוקיים בחשד כי סייעו למחבל. השלושה הועברו לחקירת שב״כ ומשטרת ישראל.



מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי שיבח את פעילותם הנחושה של הכוחות בשטח, מאות השוטרים אנשי השב״כ, לוחמי מג״ב וכוחות מיוחדים שהובילו ללכידת המחבל. "המפגע עצור, הוא בידנו, הוא נתפס עם הסכין מגואלת בדם ועם בגדים המגואלים בדם הפצועים. הוא נתפס על ידי כוחות הביטחון. הוא הגיע לכאן בסיוע של שניים מחבריו שגם הם עצורים, הם נתפסו באזור הזירה וידענו בשלבים המוקדים שהחשוד נמצא בסביבת הזירה. אנחנו סגרנו את כל העיר על מנת לא לאפשר לו לברוח. סרקנו את כל האזור", סיפר ניצב הלוי.

סריקת המשטרה אחר הדוקר בקריית גת



המחבל שנתפס חשוד בפציעתם של ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה. בין הנפגעים: גבר בן 51, אישה בת 58, אישה בת 44 ונערה בת 12, שמצבם מוגדר בינוני עד קשה.



הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. עוד פונה לבית החולים תושב שגב שלום בן 43 שהוכה ונפגע על ידי מתקהלים במקום שחשדו כי הוא המחבל. הוא פונה מאתר בנייה הסמוך למקום האירוע במצב קל, עם חתכים שטחיים בשתי רגליו, לקבלת טיפול רפואי בברזילי.




פינוי הפצועים מהזירה. צילום: דוברות מד"א



במסגרת המאמצים לאיתור המחבל הנמלט הוצבו מחסומים בכניסות וביציאות מהעיר. כוחות גדולים של משטרת קרית גת, מרחב לכיש ומשטרת המחוז הדרומי ביצעו סריקות נרחבות אחר חשוד במעשה. מסוק הועלה לאוויר והוקמו מחסומים באזור. עוכבו עשרה שוהים בלתי חוקיים באתרי בנייה סמוכים לזירה ונבדק אם יש להם קשר לאירוע. בדיקות קפדניות נערכו בקרית גת ולמקום הוקפצו כוחות מיוחדים. 



הפצועים מטופלים כעת בבית החולים ומצבם מוגדר יציב, כשלא נשקפת סכנה לחייהם. אישה בת 58 סובלת מפצעי דקירה בבטן ובמותן, היא נותחה בבנה ומצבה יציב. גבר בן 51 נדקר בחזה סובל מפציעה בכבד, הוא טופל על ידי נקז בחזה ומאושפז במחלקה הכירורגית. ילדה בת 12 שנדקרה בחזה סובלת מפצע דקירה קל בכבד ומאושפזת במצב יציב במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. עוד מאושפזת אישה בת 44 עם דקירה שטחית בחזה וחבלה בראש.



פאראמדיק מד"א, אפרים ינקו, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי המולה, במרחק של כ- 50 מטר אחד מהשני שכבו שלושה פצועים, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון, אנשים הובילו אלינו פצועה נוספת, נערה כבת 13 גם היא בהכרה ועם פצעי דקירה, העלנו אותם לאמבולנסים והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישה ומתן נוזלים, תוך פינויים לבית החולים כשהם מוגדרים במצב בינוני ויציב".