תיעוד מהזירה: במצלמות אבטחה שתיעדו את הפיגוע שהתרחש היום (שני) ברחוב יפו בירושלים, בו נפצעו שני בני אדם, נראות המחבלות מנסות לדקור אזרחים סמוך לשוק מחנה יהודה.



בסרטון נראות שתי המחבלות עם כיסוי לראשון מנופפות במספרים ומנסות לדקור את הנוכחים במקום. אזרח ניסה להדוף את אחת המחבלות והטיח בה כיסא. תוך זמן קצר הגיעו מאבטחים לזירה, ירו לעבר השתיים וניטרלו אותן.




מחבלת, פיגוע דקירה בירושלים. צילום: פסגת המעודכנים



כזכור, שני בני אדם נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש היום סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, בפיגוע שביצעו שתי מחבלות בנות 14 ו-16 שהיו חמושות במספריים. שוטר שהבחין באירוע ירה לעברן וניטרל אותן. מחבלת אחת נוטרלה ומחבלת נוספת חוסלה.



שתי המחבלות הספיקו לדקור גבר בפלג גופו העליון, שפונה במצב קל על ידי מד"א. מתחקור ראשוני עולה כי הנדקר הינו בן מיעוטים כבן 70, תושב שטחים. לאחר מכן ניסו המחבלות לדקור חפים מפשע נוספים. חבלן משטרה שיצא מפעילות בשוק, זיהה את המחבלות וקרא להן לעצור ולזרוק את כלי הנשק, הן לא נענו והתקדמו לעברו. בתגובה ביצע השוטר ירי מדוייק וניטרל את שתי המחבלות. מהזירה פונה מאבטח עם פציעה קלה בידו, ככל הנראה מרסיס. 



חובשים ופאראמדיקים של מד"א הגיעו לזירה והעניקו טיפול רפואי לגבר כבן 70 עם פציעה מדממת בפלג גוף עליון, לאחר שנדקר בראשו ובגבו ולצעיר כבן 27 עם פצע ירי בכף היד, כשהוא בהכרה. השניים פונו לבית החולים הדסה עין כרם. הצעיר בן ה-27 נפגע במהלך הירי לעבר המחבלות, ככל הנראה מרסיסי הירי.




מספריים בזירת הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת



חובש בכיר במד"א דוד בלומנפלד שהגיע לדירה סיפר כי "כשהגענו למקום אזרחים הובילו אלינו גבר בשנות ה 70 בהכרה מלאה עם חתכים בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבי"ח הדסה עין כרם". פאראמדיק מד"א ראם נעימי הוסיף: "כשהגענו לזירה ראינו צעיר כבן 27 בהכרה מלאה ומתהלך כשהוא סובל מפציעה ביד, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו קל".



מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי אמר כי "התגובה המהירה והמקצועית של החבלן עצרה את האירוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים. משטרת ירושלים ממשיכה בהיערכות הרחבה בירושלים ותוצאותיה, לצד הדריכות והעירנות המבצעית של השוטרים נותנת תוצאותיה בשטח".




זירת הפיגוע בירושלים. צילום: דוברות מד"א