ניסיון פיגוע ירי ברחבת מערת המכפלה: כוח שנמצא במקום דיווח היום (רביעי) על קולות ירי, לא היו נפגעים באירוע.



לאחר בדיקה עלה כי מדובר בירי של צלף. זוהתה פגיעה באחת המכוניות בחניה, הרכב ניזוק ולא היו נפגעים. בשלב זה נערכות סריקות. הערכות הן כי הירי בוצע מאחת השכונות הסמוכות.



תושב שהגיע לרכבו שחנה סמוך למערת המכפלה זיהה פגיעת ירי בחלון הצידי, כשנגע בחלון הוא התנפץ לחלוטין. ככל הנראה מדובר בירי בודד מכיוון שכונת אבו סנינה.



האירוע במערת המכפלה ממשיך את גל הטרור לאחק שאתמול התרחש פיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. קצין צה"ל בדרגת סא"ל נפצע קל בפלג גופו התחתון, ושלושה לוחמים נפצעו אחד באורח בינוני עם פגיעת בטן וראש ושניים באורח קל עם חבלות בגפיים. הפצועים קיבלו טיפול רפואי במקום ופונו לבית החולים בילינסון.



בסביבות השעה 08:00 הגיח רכב מכיוון הכפר חווארה לעבר צומת תפוח בה מוצבים לוחמי משמר הגבול. הנהג האיץ את רכבו, סטה לעבר הצומת ופגע בקצין משמר הגבול ושני קציני צה״ל ששהו באותו הזמן במחסום. צוות לוחמים של משמר הגבול המוצב במחסום, זיהה את המתחרש, וביצע ירי מדויק לעבר המחבל שנוטרל בעודו בתוך הרכב. הלוחמים שנפצעו באורח קל, קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום, ובהמשך פונו לבית החולים בילינסון להמשך טיפול. המחבל נוטרל ופונה  לקבלת טיפול רפואי. בהמשך יילקח להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון. 
מפקד מג״ב איו״ש, תת ניצב עוזי לוי שהגיע לזירת האירוע ציין כי הלוחמים פעלו בנחישות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם באירועים מסוג זה. "ערנות הלוחמים הביאה לסיום האירוע תוך שניות ספורות מהרגע שהתחיל, ובכך נמנעה פגיעה נוספת בכוחותינו ובאזרחים חפים מפשע". במקום נכח ראש מטה פיקוד מרכז, קצין בדרגת אל"מ, שהגיע למקום על מנת לתדרך חיילים. 

הסכין בה הצעירה רצתה לבצע פיגוע דקירה בסמוך למערת המכפלה. צילום: חטיבת דובר המשטרה

כזכור, לפני ארבעה ימים סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה, שם נעצרה צעירה עם סכין. לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז יהודה ושומרון סיכלו פיגוע דקירה. צעירה פלסטינית הגיעה לעמדת צלבנית הסמוכה למערת המכפלה ועוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז יהודה ושומרון המאיישים את העמדה דרך קבע. הם קראו לחשודה לעצור אך היא לא נענתה להם והמשיכה להתקרב לעבר השוטרים.

הלוחמים דרכו את נשקיהם והחלו בבדיקה מאובטחת שכללה נוהל מעצר חשוד. כעבור זמן קצר הצליח הכוח להשתלט על החשודה ואזק אותה. בבדיקה בכליה אותרה סכין שאיתה על פי החשד התכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד הכוחות במקום. החשודה נלקחה לחקירה.