איש העסקים שמואל (סמי) פלאטו שרון פנה לשר הביטחון משה יעלון, בבקשה לשחרר עד תום ההליכים את הלוחמים מגדוד נצח יהודה, שנעצרו בחשד להכאת מחבל, פרשה שהתפרסמה במעריב אונליין.



פלאטו שרון, שגייס לצורך ייצוג הלוחמים את עו"ד ציון אמיר, אמר היום (רביעי) למעריב אונליין כי "לא יעלה על הדעת שחיילים שבאים לשמור ולהגן עלינו יקבלו יחס הראוי לטרוריסטים". במכתב ששלח לשר הביטחון כתב: "אני פונה אלייך לאחר פרסומה של פרשה שטלטלה אותי. נמצאים שני לוחמים מגדוד הנח"ל החרדי 'נצח יהודה' בכלא בשל אישום של לכאורה תקיפת מחבלים במעצר. על פי הפרטים הידועים לנו, החיילים שלנו שאותם שולחת מדינת ישראל להגן על גבולותיה ולשמור על בטחונה, מתמודדים עם סיטואציות קשות מאוד, תוך סיכון חיים תמידי, מול אוכלוסייה פלסטינית עוינת ומול אתגרים שיש ספק אם יש צבא בעולם שמתמודד מולם".



במכתבו קורא פלאטו שרון לשר הביטחון לבדוק את שיטות החקירה הפסולות לדבריו, שפוגעות בזכויות הלוחמים: "שיטות החקירה שכללו מיפוי אמירות בעלות אופי פוליטי במכשירים הניידים האישיים של החיילים, עימות ישיר מול העצור שטוען כי הוכה ועצם השארת החיילים במעצר כאילו הם מהווים סיכון לחברה, מעבירים לחיילים ולאזרחים בישראל מסר שגוי, כאילו ארגונים כמו ב'צלם' מנהלים את צה"ל".



"אבקש ממך לשקול הפעלת סמכותך ככל שיידרש על מנת שאותם חיילים ששירתו את המדינה, ישוחררו עד מתן פסק הדין. ראוי כי מדינת ישראל תעניש טרוריסטים ולא את אלה שנלחמים בהם", כתב.



כזכור, בפרשה שהוגדרה חמורה בצה"ל, נעצרו שבעה לוחמים מהגדוד החרדי. אל השניים שנגדם הוגש כתב אישום חמור מיוחסת הכאת מחבל שנעצר בפעילות מבצעית באזור ג'נין. לפי האישום, הוא הובל על ידם לשירותים וכאשר סירב להמשיך וללכת, הפעילו נגדו כוח. במצ"ח מייחסים להם גרימת חבלות נוספות בפניו של המחבל. החיילים טענו בחקירתם כי נאמר להם שהאירוע ייסגר בתוך היחידה ולפיכך שיתפו פעולה עם התחקיר, אך למרות ההבטחה העבירו מפקדיהם תלונה למשטרה הצבאית שהחלה בגל מעצרים בפלוגה.




פלאטו שרון. צילום: נאור רהב