חשד לפיגוע דקירה בצומת תפוח. פלסטיני ניסה לדקור לוחמי משמר הגבול, איש לא נפגע והמחבל נורה על ידי כוחות הביטחון.



רכב לצומת תפוח ועצר בסמוך לעמדת לוחמי משמר הגבול המוצבים במקום. לפתע מתוך הרכב הגיח חשוד ורץ לעבר הלוחמים כשסכין בידו. הצוות זיהה את המחבל וביצע לעברו ירי מדויק עד שנוטרל. אין נפגעים מקרב כוחותינו. כוחות גדולים של משמר הגבול וצה״ל נמצאים כעת במקום.



לפני יומיים אירע במקום פיגוע דריסה. קצין צה"ל בדרגת סא"ל נפצע קל בפלג גופו התחתון, ושלושה לוחמים נפצעו אחד באורח בינוני עם פגיעת בטן וראש ושניים באורח קל עם חבלות בגפיים. הפצועים קיבלו טיפול רפואי במקום ופונו לבית החולים בילינסון.



בסביבות השעה 08:00 הגיח רכב מכיוון הכפר חווארה לעבר צומת תפוח בה מוצבים לוחמי משמר הגבול. הנהג האיץ את רכבו, סטה לעבר הצומת ופגע בקצין משמר הגבול ושני קציני צה״ל ששהו באותו הזמן במחסום. צוות לוחמים של משמר הגבול המוצב במחסום, זיהה את המתחרש, וביצע ירי מדויק לעבר המחבל שנוטרל בעודו בתוך הרכב. הלוחמים שנפצעו באורח קל, קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום, ובהמשך פונו לבית החולים בילינסון להמשך טיפול. המחבל נוטרל ופונה  לקבלת טיפול רפואי. בהמשך יילקח להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון. 



הבוקר נהרג פלסטיני מירי בעימותים עם צה"ל בכפר קטנה, מצפון מערב לירושלים. ההרוג הוא יחיא יוסרי טהה (21). מקורות פלסטינים מסרו כי הוא נורה בראשו.


עד ראייה מסר לסוכנות ״מען״ כי "החיילים הותירו את הצעיר מדמם בשטח למשך כשעה וחצי, ומנעו מאמבולנסים של הסהר האדום להתקרב אליו, עד שרופא צבאי קבע את מותו".

במהלך פעילות לילית בכפר קטנה נעצרו חמישה מבוקשים ואותרו אמצעי לחימה, תחמושת, סכינים, משקפות, מדים וציוד צה"ל. בגל ההסלמה האחרון מהווה הכפר מוקד טרור ממנו יצאו מספר מחבלים לפגוע בעורף ישראל וביהודה ושומרון, האחרון בהם הוא רוצחו של חייל צה"ל רב-טוראי זיו מזרחי ז"ל שנהרג בפיגוע דקירה בתחנת הדלק בכביש 443 ביום שני האחרון.