רס"ר יוסי פרטוש הוא לוחם אש ותיק וידוע בכל מחוז יהודה ושומרון. הוא טיפל באינספור מקרים ותאונות בהם הושיט עזרה לאנשים, אך היום (חמישי) הוא יצא לתאונה, כאשר בתחילת הדרך הוא לא ידע על בשורת האיוב שמחכה לו.

סתיו פרטוש ז"ל, בת 19, בתו של יוסי, נהרגה היום כאשר אוטובוס, אשר הסיע חיילים, התהפך במועצה האזורית בנימין, סמוך לרימונים, יוסי, אשר היה בדרכו לאירוע, היה בקשר בכל הזמן הזה עם אשתו, אשר אמרה לו בחשש כי הילדה שלהם נמצאת על האוטובוס. בעקבות המידע הזה, הוא הגיע למקום וחיכה בצד, ובסופו של דבר הבין כי הוא הפך להיות האיש אותו צריך לנחם. הלווייתה של סתיו תצא היום בשעה 22:30 מהר הרצל.

חבריו של פרטוש, אשר משרתים עימו בתחנת כבאות והצלה ירושלים: "בצער רב יגון עמוק וכאב רב, אנו משתתפים בצערו העמוק של חברנו לתחנה רס"ר יוסי פרטוש אשר שכל היום בצהריים את ביתו היקרה רב"ט סתיו פרטוש ז"ל בתאונת האוטובוס הקשה בבנימין. רס"ר יוסי פרטוש משרת למעלה מ-30 שנה בכבאות והצלה ירושלים והוא מוותיקי לוחמי האש ומפקדי הצוותים בכבאות בארץ. יוסי השתתף במהלך השנים באלפי חילוצים מתאונות דרכים שריפות ואירועי חירום אחרים, והציל את חייהם של מאות אזרחים.


זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א

בהודעה שנמסרה מכבאות והצלה נכתב: "בשם לוחמי האש, קצינים, מתנדבים וכל משפחת הכבאות וההצלה בארץ ובמחוז ירושלים, אנו מרכינים את ראשנו בתדהמה ובכאב רב ומשתתפים בצערו העמוק  של חברנו היקר רס"ר יוסי פרטוש ובני משפחתו".

הנהג טוען: רכב פלסטיני עקף אותי

נועם לונחל, נהג האוטובוס הממוגן שהתהפך במה שהוגדר עד כה בתאונה קשה, סיפר מבית החולים על התאונה הקטלנית וטען כי רכב פלסטיני עקף אותו במהירות בעת שנסע, וכי הוא זה שככל הנראה גרם לתאונה. הוא סיפר מבית החולים כי "בסיבוב של הכביש, הגיע רכב אחד של פלסטינים במהירות וכמעט נכנס בי, פניתי קצת ימין ושמאל, תמרני ואז האוטובוס התהפך".

נהג האוטובוס שהתהפך. צילום: וואלה NEWS


עוד הוסיף לונחל, בן 42 המתגורר בקרית ארבע, כי "אם לא הרכב הפלסטיני, לא הייתי מאבד שליטה. אני לא זוכר כמה דקות היינו שם וכשפתחתי את העיניים הייתי מחוץ לאוטובוס. זה נס גדול שאני חי".



גורם המעורה בחקירת תאונת האוטובוס שהסיע חיילים והתהפך בבנימין, מסר למעריב אונליין כי "לא מוכרת לנו הגרסה לפיה רכב פלסטיני גרם לתאונה וכיוון החקירה המרכזי הוא שהנהג נסע לסיבוב במהירות מופרזת ואיבד שליטה". הגורם הדגיש כי החקירה מתמקדת בכך שהנהג גרם לתאונה ולא גורם אחר.