השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מינה היום (ראשון) את ניצב זוהר דביר לתפקיד סגן המפקח הכללי של המשטרה (סמפכ''ל), לפי המלצת המפכ''ל הנכנס, רוני אלשיך. דביר ייכנס לתפקיד ביום חמישי.



דביר יליד שנת 1965, נשוי ואב לשלושה ילדים המתגורר בקרית טבעון. את שירותו הצבאי עשה בגולני במגוון תפקידי פיקוד, לרבות פיקוד על סיירת גולני. לאחר מכן הוא הוצב בתפקיד ביטחוני בחו״ל במשך שלוש שנים.



בשנת 1999 הוא התגייס ליחידה ללוחמה בטרור (ימ״מ) ושירת כמפקד פלגת לוחמים. לאחר מכן שימש כקצין אגף המבצעים של היחידה וב-2001 מונה למפקדה. בשנת 2007 מונה למפקד מרחב עמקים‏ במחוז הצפון של המשטרה.



בשנת 2008 קודם לדרגת תת-ניצב. בשנת 2009 מונה לסגן מפקד מחוז צפון ובהמשך ממלא מקום מפקד המחוז. בשנת 2011 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד ראש אגף תמיכה לוגיסטית. בינואר 2014 מונה למפקד מחוז הצפון ובפברואר 2015 קיבל אחריות פיקודית גם למחוז חוף.



ניצב דביר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב.



השר ארדן אמר לאחר פרסום המינוי: ״ניצב זוהר דביר הוא קצין מצטיין ובעל הישגים. מינויו כסגן המפקח הכללי יסייע למפכ״ל הנכנס ליישם את הרפורמות שאני מוביל במשטרה בדגש על הגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות, פתיחת תחנות משטרה בישובים הערביים, שינוי התרבות הארגונית ועוד. לניצב דביר ניסיון רב הן בתחום המבצעי והן בתחום הארגוני ואני בטוח שהשילוב שלו ושל רוני יצעיד את המשטרה קדימה".