כוחות הביטחון הרסו היום (רביעי) את ביתו של המחבל משועפאט שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים ב-5 בנובמבר 2014. משטרת ירושלים נערכה בכוחות גדולים ומיומנים כדי לסייע לצה"ל בביצוע הריסת ביתו של המחבל. במקום הוצבו כ-1,000 שוטרים, חיילים ולוחמי מג"ב.



כוחות מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ויחידות תגבור ממחוזות ויחידות משטרת ישראל בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, אפשרו את ביצוע הצו והריסת בית המחבל ללא הפרעות או אירועים חריגים. במסגרת פעילות הכוחות במחנה הפליטים שועפאט נתפס רובה מסוג M-16 ומחסניות תחמושת. 


הנשק שנתפס. צילום: חטיבת דובר המשטרה
 
מהמשטרה נמסר כי הכוחות ממשיכים בהיערכות לשמירת הסדר והביטחון ומניעת מעשי אלימות במחנה הפליטים שועפאט וכן ערוכים במעגלים רחבים יותר במוכנות מבצעית ותגובה מהירה לכל תרחיש ברחבי העיר ולמען ביטחון התושבים. 
 

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי אמר כי "שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות התגבור ביצעו באחריות ובמקצועיות את משימתם ואפשרו לצה״ל לממש את צו ההריסה בביטחון מלא וללא הפרעות. אנו ערוכים עם כוחות גדולים במחנה הפליטים ובעיר ירושלים ונמשיך לפעול במלוא הכוח למען ביטחון התושבים".

כזכור, בפיגוע הדריסה שהתרחש בירושלים נרצחו שלום אהרון בעדני וקצין מג"ב ג'דעון אסעד. בעדני ופקד ג'עדן אסעד נפצעו באורח קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. תחילה לא היתה ידועה זהותו של בעדני שלא נשא עמו פרטים מזהים, רק לאחר כ-10 שעות אותרה זהותו של בעדני בן ה-17, נכדו של הרב שמעון בעדני. מותו של קצין מג"ב ג'דען אסעד בן ה-38 מבית ג'אן נקבע ביום הפיגוע.




כוחות במחנה הפליטים שועפאט. צילום: חטיבת דובר המשטרה



הכוחות הפועלים בשטח הונחו לגלות אפס סבלנות כלפי אירועי אלימות. מהמשטרה נמסר כי תפעל בנחישות וביד קשה כלפי כל מי שיפר את הסדר או ינסה לפגוע בכוחות הפועלים, קטין כבגיר, ותדאג למצות את מלוא חומרת הדין עימם תוך שימוש בכל הכלים והסמכויות העומדים לרשותה.