שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמש (חמישי) כי המשטר האיראני הוא מוקד הבעיות במזרח התיכון. "המשטר האיראני נתפס כאחד הפתרונות לייצוב המזרח התיכון, אך אנו טוענים שהוא לב הבעיה", אמר יעלון במהלך פגישות שקיים אתמול בקונגרס בארה"ב.



לדבריו מאיים המשטר האיראני לא רק על ישראל אלא על העולם כולו: "המשטר הזה מחולל טרור וחותר תחת משטרים במזרח התיכון, ואלו חדשות לא טובות לאזור, לא רק לישראל. המשטר העוין הזה מקים תשתיות טרור ברחבי העולם, כולל באמריקה".



לטענת יעלון, הסכם הגרעין שחתמו המעצמות עם איראן לא מיגר את הסכנה. "האיום האיראני לא חלף בעקבות ההסכם, אלא הפך להיות יותר אפקטיבי. המשטר האיראני יהיה בטוח יותר בעצמו, עם יותר כסף נוכח הסרת הסנקציות, ואפשרויות רבות יותר לחמש, לאמן ולממן ארגוני טרור. ההשלכות של ההסכם הזה הן חיזבאללה חזק יותר, והמשך ניסיונות להעביר נשק וידע לחמאס ולג'יהאד האסלאמי", אמר יעלון.



"מודאגים מהנוכחות האיראנית בסוריה"



שר הביטחון נפגש עם יושב ראש ועדת השירותים המזוינים בקונגרס, מאק ת'ורנברי, ועם חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים. במהלך הפגישות דן שר הביטחון יעלון עם מארחיו בסוגיות אסטרטגיות במזרח התיכון, וסקר בפניהם את המצב באזור.



עוד התייחס יעלון לנוכחות האיראנים בסוריה והבהיר את מסוכנותם. "אנו מודאגים מאוד מהנוכחות האיראנית בסוריה. כוח קודס האיראני הוא כיום הגורם היחיד בסוריה שמחולל טרור נגדנו, ומנסה להבריח נשק ולהפעיל שליחים", אמר יעלון.



בדבריו הדגיש יעלון כי ישראל אינה מתערבת בנעשה בסוריה: "סוריה הפכה להיות זירה שנמצאים בה שחקנים רבים, והכאוס שם גדול. איננו לוקחים צד או מתערבים במתרחש בסוריה, אך אנו כן מקפידים לשמור על הקווים האדומים שלנו. אנו לא סובלניים להפרת הריבונות שלנו ברמת הגולן, לא נהיה סובלניים לניסיונות להעביר נשק כימי ואנו לא מאפשרים העברת נשק מתקדם לארגונים עויינים, בדגש על חיזבאללה - בעיקר נשק המגיע מאיראן ועובר דרך סוריה. אנו אומרים זאת באופן ברור מאוד".



.