ישראל דורשת תשלום של 1.9 מילון שקל עבור טיפול רפואי שניתן לבני משפחת דוואבשה שביתם הוצת בכפר דומא, כך דווח אתמול בסוכנות הידיעות "מען". ישראל מצדה הכיחה היום (חמישי) את הטענות. בפיגוע נרצחו הפעוט עלי דוואבשה, בן השנה וחצי, אביו של התינוק, סעד והאם ריהאם. הניצול היחיד הוא אחמד דוואבשה שנפצע קשה ומאז השתפר מצבו.



סמיר דוואבשה צוטט על ידי "מען" כשהאשים את ישראל בדרישת תשלומים עבור אישפוזם של בני משפחת דוואבשה. "הישראלים שלחו למשרד הבריאות הפלסטיני חשבונית ובה דרישה לשלם את עלות טיפול במשפחת דוואבשה, כולל האב סעיד, אשתו ריהאם שנספו וגם את הבן המאושפז כעת בבית החולים. הסכום שנדרש עבור הטיפול הגיע ל-1.9 מיליון שקל".



דוואבשה אמר כי "ככל הנראה החשבון הכלכלי דחוף יותר מההתחשבנות עם הרוצחים. עם זאת יושב ראש הרשות אבו מאזן ומשרד הבריאות הביעו נכונות לשלם את כל הסכום".



לדברי דוואבשה על ישראל לספוג את ההוצאות הכלכליות מכיוון שמדובר באירוע טרור. "על ישראל לשאת בכל הטיפולים לאחר פיגוע טרור זה שבוצע בידי מתנחלים אבל הבנו שהם הולכים לקזז את הכסף מכספי המיסים הפלסטינים". בתוך כך סיפר נציג המשפחה כי אחמד בן החמש עבר ניתוח שלישי של השתלת עור וכי מצבו הבריאותי עדיין מסוכן.



מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "עורך הדין של המשפחה סירב להצעות הממשלה"



מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי הכחיש את הדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית וטען כי ישראל לא דרשה ממשפחת דוואבשה תשלום בתמורה לטיפול לו זכו בני המשפחה בבית החולים תל השומר.



מרדכי הדגיש כי עלות הטיפול במשפחת דוואבשה הגיע לכשני מיליון שקלים וכי הדיווחים שישראל פנתה למשפחה כדי לגבות ממנה את הסכום האמור אינו נכון.



לדברי מרדכי ממשלת ישראל הציעה למשפחת דוואבשה מלכתחילה לשאת בכל עלויות הטיפול, גם בילד אחמד דוואבשה בעלות של 800 אלף שקל. מרדכי הוסיף עוד כי דוואבשה מטופל באחד מבתי החולים הטובים והגדולים בישראל וכי עורך הדין של המשפחה הוא מי שסירב להצעת ממשלת ישראל. לטענת מרדכי ישראל לא קיזזה סכום זה מהמיסים הפלסטינים שמועברים על ידי הממשלה לראשות הפלסטינית מדי חודש.