גם הלילה (שני)  נכנסו כוחות גדולים של צבא מגדוד נצח יהודה, יחד עם כוחות הנדסה של חטיבת בינימין והמינהל האזרחי למיפוי הנדסי של שלושה בתי מחבלים. חיל האוויר תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי צלפים על חיילי צה"ל. 

בין היתר פעלו הכוחות בכפר אל מועייר, שם מופה ביתו של המחבל באסם פארס אברהים נעסאן, שביצע ניסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח ב-30 באוקטובר. בכפר סילוואד, מופה ביתו של המחבל אנס באסם עבד אל רחים חאמד שדרס ופצע באורח קל שני חיילי צה"ל ביום שישי האחרון בבינימין. בכפר עבוד, ומופה ביתו של המחבל עבד אל רחמן וגיה אברהים עבד אל מגיד שדקר ופצע באורח קל לוחם צה"ל ביום שישי האחרון בבינימין.

בנוסף קיימה הלילה חטיבת "מנשה" בשיתוף עם השב"כ מבצע רחב היקף במחנה הפליטים ג'נין, במהלכו עצרו כוחות מיחידת "דובדבן", גדוד "סער" וגדוד הסיור המדברי 3 מבוקשים פעילי ארגון הטרור חמא"ס, ובוצעו פעולות נוספות למלחמה בטרור נגד יעדי חמא"ס בגזרה.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באיו"ש 22 מבוקשים. 10 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. כלל המבוקשים הועברו לחקירת השב"כ.
בדרום חיל האוויר תקף יעדים של ארגון החמאס
הלילה סמוך לשעה 2 תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור השייכת לארגון הטרור חמא"ס בצפון רצועת עזה. התקיפה היא תגובה לירי שבוצע לעבר כוח צה"ל בעת שעסק בפעילות מבצעית מזרחית לגדר המערכת ברצועת עזה אתמול בשעות הצהריים וכן במהלך יום שישי.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בביטחון חיילי צה"ל ובביטחון תושבי מדינת ישראל" נמסר מדובר צה"ל. כאמור התגובה היא לשני אירועי ירי צלפים לעבר כוחות צה"ל על גדר הגבול ברצועה.

אתמול בצהרים, כוח צה"ל שביצע עבודות ביטחון שוטף על גדר המערכת בגבול הדרום ספג ירי מאש צלפים. במזל גדול לא היו נפגעים באירוע. בדובר צה"ל אישרו כי "ירי בוצע לעבר כלי הנדסי בסמוך לגדר בדרום רצועת עזה. מבדיקה שנערכה זוהו מספר פגיעות בכלי, ללא נפגעים". גורם בצה"ל הביע דאגה נוכח העלייה בניסיונות ירי צלפים מרצועת עזה לעבר סיורים של צה"ל. לא מדובר בפעם הראשונה שאירוע כזה קורה.

רק ביום שישי האחרון פגע קליע של צלף ברכב סיור של כוח צה"ל בנקודה סמוכה לאירוע אתמול. לפני חודש חיסל כוח של יחידה מיוחדת, צלף פלסטיני שביצע ירי לעבר כוח צה"ל ירי צלפים בתקופת המהומות על הגדר.

פעם אחת הוא פגע ברכב של קבלן עבודות של משרד הביטחון ובמקרה אחר פגע ברכב של מפקד בכיר בגזרה. הצלף היה חלק מחוליה שעסקה בהכנות לירי. עד היום לא נפגעו חיילים בניסיונות הללו אולם במערכת הביטחון מודאגים שירי כזה בסוף יגרום לפגיעות בנפש.