פיגוע בחברון: ישראלי כבן 40 נפצע קשה מאד לאחר שנדקר היום (שני) בחזהו על ידי פלסטיני סמוך לעמדת משמר הגבול במערת המכפלה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא מורדם ומונשם.



לוחמי משמר הגבול שהבחינו במתרחש, פתחו בירי מדויק לעבר המחבל וחיסלו אותו.



זכי יהב, פאראמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב כשהוא בהכרה מעורפלת עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, העלינו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להגיע איתו במהירות לבית החולים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשהוא בהכרה מעורפלת ומצבו מוגדר קשה".




הסכין ששימשה לפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה


אתמול אירע פיגוע דריסה ודקירה בירושלים. מחבל הגיע עם רכב לרחוב ירמיהו בירושלים וככל הנראה דרס אדם - שהתפנה עצמאית במצב קל. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב עם סכין, הבחין בניידת משטרה, דקר מתנדב משטרה בידו ופצע אותו קל, השוטרים ביצעו ירי מדויק וניטרלו את המחבל.

תחילה דווח כי המחבל נפצע באורח קשה לאחר שנורה ולאחר מכן מת מפצעיו. במקום היה גם נפגע חרדה אחד שפונה עם הפצוע קל לבית החולים שערי צדק.

ביום שבת סוכל פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה, כשפלסטינית בת 18 עוררה את חשדם של כוחות הביטחון במקום. אלו החלו לבצע בידוק כשהבחינו בסכין שלופה. המחבלת נעצרה והועברה לחקירה במרחב חברון. אין נפגעים.