חנוכייה של ערכים מח"ט גולני, אל"מ רסאן עליאן בהדלקת חנוכיית ערכים עם תלמידי חטיבת הביניים באורנית. לאחר הדלקת הנרות ריתק המח"ט את התלמידים במורשת קרב על מבצע "צוק איתן"

נועם אמיר
מח״ט גולני, אל״מ רסאן עליאן הוזמן היום (שני) לקחת חלק בטקס הדלקת נרות חנוכיית ערכים בחטיבת הביניים באורנית. החנוכיה שכל נר בה מציין ערך עליון ובין היתר את נר ״אהבת הארץ״ אותו הדליק המח"ט עם תלמידי החטיבה.

לאחר הטקס, המח"ט העביר לתלמידים מורשת קרב וסיפר על פעילות החטיבה במהלך מבצע ״צוק איתן״. "הלוחמים של החטיבה הם הגיבורים האמיתיים" אמר אל"ם עליאן. "הם סחפו את עצמם ואת החברים שלהם ואת כל המדינה לקרב גבורה. היו להם רגעים מאוד קשים שהם יכלו גם לא להתאושש מהם. הדבר המדהים שראיתי, זה למרות שנהרגו להם חברים, ושלמרות שנפצעו להם חברים, הם שמרו על רוח הלחימה. הם הפגינו בעיקר נחישות, הרבה רעות, חברות ודבקות במשימה".

עוד הוסיף אל"ם עליאן "ההתנסות שהייתה לי במלחמה הזו, זו התנסות לכל החיים. אני לא הכרתי את כל החיילים ואת כל החללים. למרות שלא הכרתי אותם, בשבילי הם הפכו להיות הגיבורים האמתיים. ומה שהחזיק אותי במבצע הזה זה דבר אחד- המחויבות למשימה ובעיקר מחויבות ללוחמים ולחברים".