אחרי 62 שנה מאז שהוקמה הפנימייה הצבאית הראשונה, ולאחר שהפנימיות הצבאיות הצמיחו שני רמטכ"לים ולא מעט אלופים, צה"ל יסגור באופן סופי את הפנימיות הצבאיות בחיפה ובאור עציון. החל משנת הלימודים הבאה, הפנימיות לא יקבלו יותר שוחרים ושוחרות. גורם צבאי בכיר אמר הערב (שני) כי "במסגרת תר"ש גדעון, החליט הרמטכ"ל כי הפנימיות הצבאיות יסגרו". הגורם הוסיף כי "בצה"ל מעריכים רבות את 62 שנות הפנימיה הצבאית בחיפה בהן גדלו מפקדים רבים, אך הגיעו להבנה שהנוער הערכי מגיע בלי קשר לפנימיות הצבאיות. היום מתגייסים לצה"ל אנשים עם מוטיבציה, כמו כן אין היום בעיה של מוטיבציה לקצונה או לשירות ארוך טווח". 

הסגירה תיכנס לתוקף בקרוב מאוד וכאמור, החל מהשנה הבאה לא יתקבלו יותר שוחרים ושוחרות. צה"ל ידאג לכל השוחרים שם למסגרות חלופיות. "הם לא עשו שום דבר רע", אמר הגורם הצבאי והוסיף: "מי שיסיים - יסיים ומי שלא - יקבל פתרון הולם מאוד". מדובר בסך של 170 חניכים בבית הספר הריאלי בחיפה ועוד כמאה חניכים באור עציון, שהעלות לאחזקת הפנימיות היא משמעותית בעיקר בראייה רב שנתית. "ההחלטה מגיעה ממקום אחר, מתוך הבנה שאין יותר צורך בפנימיות", אמר הגורם הצבאי ואישר כי שר הביטחון משה יעלון אישר את ההחלטה.

יעלון: ללבוש מדים בגיל 14 - מוקדם מידי
 
עוד הוסיף הגורם כי "חשוב להבהיר כי אין בסגירתן של הפנימיות הצבאיות הריאילי בחיפה והפנימיה באור עציון, להסיק כי יש חוסר אמון בהן. במקום נעשית עבודה טובה, אולם ההחלטה היא תוצר של מיקוד הצבא, הוחלט כי הפנימיות סיימו את שליחותן ההיסטורית". 

שר הביטחון משה יעלון אמר כי בעקבות ההחלטה כי היא "התקבלה בלב כבד". יעלון הוסיף כי "תרומתן של הפנימיות לאורך השנים בעיצוב ובהכשרת תלמידים שהתגייסו לצה"ל ואיישו את שורות הפיקוד, כולל הבכיר ביותר, הייתה כבירה. אך במסגרת העבודה על התוכנית הרב-שנתית ׳גדעון׳ התברר לנו, כי הצורך הייחודי הזה פחת בשנים האחרונות באופן משמעותי". עוד אמר יעלון כי "אני גם סבור שאין צורך שכבר בגילאים 14-15 נערים ילבשו מדים ויהיו חלק ממסגרת שהיא צבאית במהותה. זה גיל מוקדם מדי וצעיר מדי".