בני זוג בשנות ה-60 לחייהם נפצעו היום (רביעי) באורח קל עד קשה בפיגוע ירי באבני חפץ בשומרון. השניים דיווחו כי נפצעו בתאונה כתוצאה מירי שבוצע לעברם מרכב חולף. 



גבר כבן 60 נפצע באורח קשה עם חבלת ראש וירי בגפיים ואישה כבת 60 נפצעה באורח קל עם פצע ירי בגפיים. בני הזוג הגיעו למחסום אבני חפץ שם הם קיבלו טיפול רפואי. האירוע התרחש בכביש 557, סמוך לצומת אבני חפץ. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים. האישה בת ה-60 פונתה על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא. בן זוגה טופל במקום על ידי כוח רפואה צבאי ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 



מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'שומרון' העניקו גם הם טיפול רפואי ראשוני לשני הנפגעים בכביש המוביל מאבני חפץ לעינב.הצבא נמצא בכוחות גדולים במקום ונפרס בצירים הסמוכים בסריקות. הכבישים נסגרו עד סיום טיפול בזירה.



לבית החולים בילינסון הגיע הגבר שנפצע באורח קשה. הפצוע סובל מפגיעת ראש וגפיים. הוא הועבר לחדר טראומה ובהמשך צפוי להיכנס לחדר ניתוח. למרכז רפואי מאיר הגיעה האישה במצב עם פצע ירי בירך. 



זירת הפיגוע בכניסה לבית הדסה
זירת הפיגוע בכניסה לבית הדסה


זירת הפיגוע בכניסה לבית הדסה. צילום: אלישיב צביאל


מדובר בפיגוע השני שהתרחש היום. כזכור, מוקדם יותר היום חייל ואזרח כבני 20 נפצעו בפיגוע דקירה שאירע בכניסה לבית הדסה בחברון. המחבל נורה וחוסל בזירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבית החולים שערי צדק. החייל נמצא במצב בינוני עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון ואילו האזרח במצב קל עם פציעה ברגלו.



במהלך בידוק הסתער המחבל על אחד החיילים כשהוא אוחז בסכין ופצע אותו במצב בינוני. הרבש"צ שהיה במקום ירה וחיסל את המחבל בעזרת אקדחו. פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לבית הדסה שני צעירים כבני 20 שוכבים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירות, אחד מהם סבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון והשני מפצע דקירה ברגל. התחלנו בטיפול רפואי והעלנו אותם מיד לאמבולנס, המשכנו בטיפול תוך כדי פינוי לבית החולים, כשאחד מהם במצב בינוני והשני במצב קל".



אחד מתוך שני הפצועים שנפגעו בפיגוע הדקירה בבית הדסה שליד חברון הוא יצחק סטרוק, בנה של חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק. מצבו של סטרוק הוגדר קל. המחבל הוא עבד אל-רחמן מסאוודה (21) מחברון, בן דודו של איהאב מסאוודה, שביצע את פיגוע הדקירה ליד מערת המכפלה שלשום.